Nekromanti Poseur

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Hej nya forumet!


Tänkte väl att det var lika bra att presentera mig själv nu med det nya forumet uppe.
Känd här på WRNU som Poseur och mestadels aktiv i Eon-forumet och inte överdrivet aktiv annars, mestadels en lurker faktiskt.
Just nu är jag i mitten på 20 så knappast någon veteran jämfört med många andra här och har inte bidragit med några egna spel, eller en massa skrivna produkter till spel
även om jag skrivit en artikel i Fenix till Eon och skrivit på småsaker till Eon som kanske kommer till fjärde versionen.

Jag började min rollspelsbana kring 2000 med Eon och har fastnat för det likt en gammal älskare man alltid återvänder till men under årens lopp har det blivit en hel del andra spel
och andra genrer. Mycket World of Darkness, framförallt Vampire, både New och Classic har det blivit. Intresset för rollspelandet ligger nu mycket i intriger, karaktärsspel och inlevelse för karaktärer och story. Vi i vår spelgrupp spelar mycket trad-rollspel men med en del indie-inslag och jag som spelledare är notorisk för att älska regler på papperet men att kunna spela flera spelträffar utan att slå ett ända tärningslag. Många skulle nog kunna kalla vår spelstil för seg, vi kan spela en hel lång spelkväll och endast spela igenom en eller ett par dagar in-game där vi mestadels utforskar karaktärerna och omvärlden. Så väldigt mycket konversation helt enkelt och vi försöker så gott det går att hålla oss i karaktärerna.

I världen utanför rollspelsbordet är jag högskolestudent och läser just nu statsvetenskap och är samboende med min flickvän som också delar rollspelandet.
En del datorspelande blir det också och försöka få tid för att träffa vänner och försöka få ork att skriva klart saker.

Så hej igen nya forumet!
 
Top