Nekromanti Portrait-orama!

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Hej,
jag hade en liten tanke jag tänkte dela med mig av och kolla om intresset finns. Detta är inget jag har tid med nu men det är något som funnits i bakhuvudet ett tag.
Eftersom jag gillar att måla olja så tänkte jag göra en samling porträtt, ev. med rollspel.nu's medlemmar.
Tanken är att sätta ihop en rad pannåer eller masonit-bitar, kanske 25x30cm, till en enda stor tavla med massa porträtt på. Hade någon varit intresserad av att bistå med sin fula nuna då? Gör det inte i den här tråden, nu vill jag bara pejla av läget.

Ha det gott.
 

Attachments

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag kan tänka mig att ställa upp med min fula nuna.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Grymt initiativ! Hur kul jag själv än skulle tycka att det skulle vara att bli förevigad på detta sätt kan jag inte hjälpa att tänka att det vore grymt att lyfta fram de mer/mest namnkunniga forumpersonligheterna? Kanske rösta fram en "best of forumet"-lista på folk som bör få äran att porträtteras på detta sätt?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
RasmusL said:
Grymt initiativ! Hur kul jag själv än skulle tycka att det skulle vara att bli förevigad på detta sätt kan jag inte hjälpa att tänka att det vore grymt att lyfta fram de mer/mest namnkunniga forumpersonligheterna? Kanske rösta fram en "best of forumet"-lista på folk som bör få äran att porträtteras på detta sätt?
Tanken slog mig också, men frågan är vilka kriterier man skulle sätta upp. Vilka som postat mest? Varit engagerade i redaktionen längst? Populärast just nu?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Björn Wärmedal said:
RasmusL said:
Grymt initiativ! Hur kul jag själv än skulle tycka att det skulle vara att bli förevigad på detta sätt kan jag inte hjälpa att tänka att det vore grymt att lyfta fram de mer/mest namnkunniga forumpersonligheterna? Kanske rösta fram en "best of forumet"-lista på folk som bör få äran att porträtteras på detta sätt?
Tanken slog mig också, men frågan är vilka kriterier man skulle sätta upp. Vilka som postat mest? Varit engagerade i redaktionen längst? Populärast just nu?
Nääää, skit i det.

Jag skulle ställa upp! Fan vilket skönt initiativ. Produkten borde fan inkorpereras i den nya forumdesignen på något sätt. Eller i våra avatarer iaf. :gremsmile:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Björn Wärmedal said:
RasmusL said:
Grymt initiativ! Hur kul jag själv än skulle tycka att det skulle vara att bli förevigad på detta sätt kan jag inte hjälpa att tänka att det vore grymt att lyfta fram de mer/mest namnkunniga forumpersonligheterna? Kanske rösta fram en "best of forumet"-lista på folk som bör få äran att porträtteras på detta sätt?
Tanken slog mig också, men frågan är vilka kriterier man skulle sätta upp. Vilka som postat mest? Varit engagerade i redaktionen längst? Populärast just nu?
"Vem anser du förtjänar att förevigas?" är IMO tillräckligt med underlag för att hålla en omröstning.
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Tja, om det blir väldigt många intresserade så kanske vi behöver hålla ett val. När jag väl börjat så kommer det pågå ett tag, så egentligen är det ingenting som säger att X antal är max, eftersom jag ändå måste montera ihop alla porträtt till en enda ram. Om det blir av och det är roligt för alla så finns det inget som hindrar en version 2. Men, i sann feg-anda, jag ska inte säga för mycket.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Arvidos MC said:
Björn Wärmedal said:
RasmusL said:
Grymt initiativ! Hur kul jag själv än skulle tycka att det skulle vara att bli förevigad på detta sätt kan jag inte hjälpa att tänka att det vore grymt att lyfta fram de mer/mest namnkunniga forumpersonligheterna? Kanske rösta fram en "best of forumet"-lista på folk som bör få äran att porträtteras på detta sätt?
Tanken slog mig också, men frågan är vilka kriterier man skulle sätta upp. Vilka som postat mest? Varit engagerade i redaktionen längst? Populärast just nu?
Nääää, skit i det.

Jag skulle ställa upp! Fan vilket skönt initiativ. Produkten borde fan inkorpereras i den nya forumdesignen på något sätt. Eller i våra avatarer iaf. :gremsmile:
Ja, fett grymt med lite portätt på Seter, Dante, Vitulv, m fl i designen. Det kan jag tänka mig att betala pengar för! Crowdfunding någon? :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,621
Location
Rissne
Jag är FETT på.

//Krank, kämpar fortfarande för att förtjäna titeln "Sveriges kanske mest självgode spelskapare".
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
RasmusL said:
Ja, fett grymt med lite portätt på Seter, Dante, Vitulv, m fl i designen. Det kan jag tänka mig att betala pengar för! Crowdfunding någon? :gremsmile:
Jag tänkte inte "De här är de som byggde rollspel.nu" utan "Det här är vi som är rollspel.nu", alltså the everyman och mångfald.

Kommer ju på ett sätt inte se så mångfald ut för vi är ju till 95% snubbar, men okej.

Om nu inte Per vill ha pengar för't så kan vi ju ändå göra en kickstarter och skänka stålarna till rollspel.nu eller ett ädelt ändamål. Jag gillar att vem som helst kan vara med och backa projektet ekonomiskt för att vara med mer än att man ska rösta om det. Vi kan ju köra fri donation, En spänn eller eller 500 spänn, vad man vill.

Per, du är en hedersknyffel!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Arvidos MC said:
RasmusL said:
Ja, fett grymt med lite portätt på Seter, Dante, Vitulv, m fl i designen. Det kan jag tänka mig att betala pengar för! Crowdfunding någon? :gremsmile:
Jag tänkte inte "De här är de som byggde rollspel.nu" utan "Det här är vi som är rollspel.nu", alltså the everyman och mångfald.

Tja, man kan ju inte vara överens om allt :gremsmile:
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Arvidos MC said:
RasmusL said:
Ja, fett grymt med lite portätt på Seter, Dante, Vitulv, m fl i designen. Det kan jag tänka mig att betala pengar för! Crowdfunding någon? :gremsmile:
Jag tänkte inte "De här är de som byggde rollspel.nu" utan "Det här är vi som är rollspel.nu", alltså the everyman och mångfald.

Kommer ju på ett sätt inte se så mångfald ut för vi är ju till 95% snubbar, men okej.

Om nu inte Per vill ha pengar för't så kan vi ju ändå göra en kickstarter och skänka stålarna till rollspel.nu eller ett ädelt ändamål. Jag gillar att vem som helst kan vara med och backa projektet ekonomiskt för att vara med mer än att man ska rösta om det. Vi kan ju köra fri donation, En spänn eller eller 500 spänn, vad man vill.

Per, du är en hedersknyffel!
Hah!
Om ni ska dra igång nån kickstarter eller donering så är det nog bäst vi gör det efteråt eller när jag väl fått fart på grejerna. Som jag skrev tidigare har jag inte tiden just nu. Mångfald utan kvinnor? Jag får väl måla Recca ett par gånger extra. :gremsmile:
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Per Folmer said:
Mångfald utan kvinnor? Jag får väl måla Recca ett par gånger extra. :gremsmile:
Eva Florén, w176, Radioaktiv, Cissi, 2097 och Magoo är också kvinnor, det finns fler det vet jag, men antingen så kommer jag inte ihåg deras namn eller så har jag inte fått det 100% bekräftat, sorry 'bout that, sedan måste ju folk ställa upp också gissar jag vilket kan göra det lite svårare med vissa.

/Zorbeltuss
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,626
Location
Huddinge
Mitt ansikte är inte speciellt fult, men jag skulle ändå kunna tänka mg att ställa upp.
 
Top