Nekromanti Porträtt aka Jäkla eld

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Jag kikade på mitt förra porträtt och tänkte "Hm, sådär ser inte D&D-illustrationer ut! Det får vi försöka fixa!". Och så gjorde jag det. Dock så blev hans pupiller outsägligt creepy. Elden var också eländig att rita.

Kritik, om jag får be :gremtongue:
 

Attachments

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Riktigt bra. Fin kompostion och väl genomfört. Bra färgval-

Men jag tror att du skulle höjt den ett snäpp till om du varit mer systemmatisk och crosshatchat eller arbetat med små cirkelrörelser och fått en jämn uta när du gjort bakgrunden när du skuggade bakgrunden. Båda skulle skapat ett tydligare uttryck av at bakgrunden var en yta, inte bara en massa linjer.

Se länk

http://i113.photobucket.com/albums/n220/w176/omdugjortsohar.jpg

Att bara ta sig tid och vara nogrann hur man lägger på färgen gör en jättestor skillnad på färgpennebilder.

Eller så kunde du ha sparat en massa arbete genom att använda ett färgat papper när man vill ha en ganska mörk bild. Se http://w176.deviantart.com/art/Fish-190758304
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Just det. Han har en eld framför sig. Det borde he en refleterat ljus i ögat, och de borde täcka en del av pupillen i den vinkeln. Har du en vit gelpenna lägg till en reflektion av elden i pupillen.

Och skugga kanten på ögat lite, ögat är runt och det finns ganska mycket skuggor i utkanten av ögonvitan.
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Tja, bakgrunden var liksom lite "Äh, inte vitt nu igen!", men det går väldigt enkelt att fixa. Det hela r nämligen målat med akvarellpennnor, vilket betyder att en pensel och lite vatten bör fixa problemet. Såg några andra saker jag nog ska fixa, så jag har väl en del arbete framför mig.

Angående ögat så behöver jag tipp-ex. Jag tuschade nämligen ögat, för att det skulle se extra svart ut, men fumlade lite...

Nåja, man har en del jobb kvar. Mer kritik, folk!
 
Top