Ape of Wrath
DOWN WE GO
I de inre delarna av en helt vanlig klippgrotta vid en Dover-liknande kustremsa, som tidigare använts av smugglare, hittar RP en gömd port till en helt annan del av dungen, eller till och med världen.
Denna port låter RP få veta direkt att här inne lämnar vi den vanliga världen, vi lämnar nu Mosumgars trygghet, Valostel är inte längre med oss här inne, hans nåd sträcker sig inte hit. Går vi igenom denna port kan vi hamna vart fan som helst, men det får det väl vara värt för vi måste stoppa det sjätte låset från att öppnas, vi måste hindra Charun'Aana, Krigets Skata, från att materialiseras på vår jord.
Hur ser porten ut och hur kommer man in?
Denna port låter RP få veta direkt att här inne lämnar vi den vanliga världen, vi lämnar nu Mosumgars trygghet, Valostel är inte längre med oss här inne, hans nåd sträcker sig inte hit. Går vi igenom denna port kan vi hamna vart fan som helst, men det får det väl vara värt för vi måste stoppa det sjätte låset från att öppnas, vi måste hindra Charun'Aana, Krigets Skata, från att materialiseras på vår jord.
Hur ser porten ut och hur kommer man in?

Visa dem sätt de kan dö på senare. Så ha en skurk de kommer träffa om 10 sessioner vara i en vision och mörda en av karaktären. Då vet de att det är allvar när killen från visionen dyker upp. Oh, och ha en vision där en karaktär dödar en annan, (fast det är egentligen doppelgangers eller liknande).