Nekromanti Portaler?

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Re: Feuflux och de magiska speglarna :)

Om ni SL:ade ett scenario och nämnde att spegel som inredning i ett rum, skulle era spelare då fram och testa att gå genom den för att det verkade rimligt att det var en portal? (Förutsatt att det inte var första gången ever som ni beskrev rumsinredning och gjorde dom paranoida...)
Helt 100% allvarligt talat? I min spelgrupp? Ja.

I vår spelgrupp kan jag inte ha en kudde för då blir alla galna å måste lyfta på den.
 

ostro

Veteran
Joined
1 Apr 2004
Messages
165
Location
tullinge
Re: En sublimal portal

så brukar jag tänka ibland. och att vissa människor upphör att vara så fort man lämnar ett klassrum för att en värld där dessa akulle existera skulle helt enkelt vara aldeles sör sjuk för att vara riktigt verklig.

men helt ärligt. de bästa portalerna är de fåniga som man hade när man var liten. man visste att det fanns något bortom och det räckte med en sekunds oaktsamhet för att det skulle bli verklighet. hade en jätte jobbig period när jag trodde att alla vuxna var utomjordlingar. jag hade råkat se ett avsnitt med V där en av utomjordlingarna slet av sig ansiktet. satt i i flera år.

i övrigt har jag tappat och hittat saker i mcdonalds bollhav som inte vore rimligt. eller om det var omständigheterna. det är lite suddigt.


- ostro
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,469
Location
Stockholm
Jag vet! jag vet!

Ett debattinlägg på ett internetforum! Tänk, du surfar in på ditt favoritforum och slöläser lite inlägg. Helt plöttsligt klickar du på ett inlägg som heter typ... "Vem skulle du vilja vara i Friends?" eller "Ninjor är coolre än Luke Skywalker" eller något... och vipps har du transporterats till en annan värld. T.ex. en värld som ser ut som flygande ost.
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
På tal om portaler

Fick tack vare denna tråd en idé till ett äventyr med gothstämning jag filar på till 1700-talets Prag.

Äventyret kommer innehålla en ängel som gör ett himmelskt nedfall på jorden (och sen går allt pipan för henne :gremfrown: ) och kanske kan ett coolt sätt att introducera henne vara detta:
Orloj - Astronomiska Uret i Prag

Helt plötsligt får "when the signs are right" en härligt konkret innebörd... var sjuttitusende år hamnar stjärnorna i rätt kombination och då kallas man ner på jorden och det var i syftet att kalla ned ängel som uret byggdes. Det är en kul tanke i alla fall.
 
Top