Nekromanti Polymorphade feats?

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Enligt 3.5 reglerna før Polymorph och Wild Shape får man den nya formens extraordinary attacks men inte dess extraordinary abilities, supernatural abilities eller spell-like abilities. Så långt ær allt glasklart æven om det innebær underliga saker som att man inte får blindsight som fladdermus. Men...

Hur ær det avsett att fungera med feats som den nya formen har? Jag kan inte hitta det svart på vitt någonstans æven om jag gissar att i linje med de øvriga reglerna før polymorph så får man inte feats. Någon som vet sækert? Gærna med referens till SRD'n :gremsmile:

/Kalil
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
jag gissar att i linje med de øvriga reglerna før polymorph så får man inte feats. Någon som vet sækert? Gærna med referens till SRD'n
Har tyvärr ingen referens till någon regel.
Feats och skills är något man lär sig, därför kan man inte få dem (av samma anledning kan man inte få skills).
Om man fick feats när man polymorphade sig så skulle man antagligen kunna polymorpha sig till en fighter och få weapon specialization - vilket är helt omöjligt.
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Feats ær normal något man lær sig. Men det blir lite suddigt nær man tittar på monster feats. Exempelvis Improved Natural Attack som økar monstrets naturliga skadetærning. Detta ær væl rimligen ett uttryck før att monstret har stora læskiga huggtænder? Snarare æn att det ær speciellt bra på att ænvænda dem (vilket normalt hade gett en fast skadeøkning ala weapon specialization).

Man kan inte polymorpha till en klass. Du kan polymorpha till en dværg, eller en mænnsika med standardegenskaper før en dværg eller en mænniska utan klasslevlar.

Det jag ær ute efter ær egentligen inte 'rimliga tolkningar', det klarar jag av sjælv :gremsmile: Nej, vad jag vill veta ær hur spelkonstruktørerna avser att det ska fungera 'regelrætt'. Någon som har jærnkoll? Oldtimer?

/Kalil
 
Top