Varulv Polls i varulvsspel (inför Kungariket Död: Varulv)

Är det en bra idé att använda polls i varulvsspel på WRNU?

• Total voters
    7
  • This poll will close: .

Sysp

NNO
Testar poll inför Kungariket Död: Ulv, den blir en mekanik för tråden att sätta riktningen på spelet utan att ersätta ”vanliga” röstningen. Denna poll stänger om 24 timmar, rösta gärna! 😊 Jag kommer inte bry mig om resultatet men det blir bra att se att den funkar som förväntat.

Alltså.. Varför kör vi inte med poll som automatisk röstmekanik? Då finns det ju alltid hela tiden direkt i tråden.
Det går ju att använda röstverktyg också, för att se timestamps och röstflyttar, men det primära en vill ha är ju bara att veta hur röstläget faktiskt står.

Tar också lite bort behovet av SL att vara på plats för att stoppa tråden, eftersom det är automatiskt stopp när pollen slutar.

Tar också lite bort behovet av SL att vara på plats för att stoppa tråden, eftersom det är automatiskt stopp när pollen slutar.
utan timestamps, så kan det väl nli bökigt att ha koll på röstordning....sam,t utanhistorik, så tappar byn förmågor i röstanalyserandet.

Kör i vind.
Vissa av oss friskas upp av nya grepp på saker å ting.
Vissa av er 😉har ju visserligen svårt att få till det men Martins och damogs röstverktyg är ju strålande hjälp för alla inblandade.

Vore intressant spelmekanik att låta vem som helt på forumet delta i omrötningen…eller…det kanske blir svårt att ställa de som inte går att rösta ut till ansvar för sin röst…🧐

Röst: @sys

Brusar tråden redan innan spel.

Last edited:
Alltså.. Varför kör vi inte med poll som automatisk röstmekanik? Då finns det ju alltid hela tiden direkt i tråden.
Det går ju att använda röstverktyg också, för att se timestamps och röstflyttar, men det primära en vill ha är ju bara att veta hur röstläget faktiskt står.
visst ser inte jag vad du har röstat då?

Jag röstade emot men är egentligen för (typiskt ulvbeteende). Det viktiga är ju att man har med i beräkningen att pollen ger ett sämre analysmaterial i efterhand - men där kommer förstås flitiga bybor kräva att man också skriver ut sin röst i tråden varje gång man lägger den och sådär, så det borde inte behöva vara ett problem.

Nu bytte jag röst! (hade jag inte skrivit det i tråden hade ni aldrig kunnat veta!!!)

@damogn går det att göra en rösträknare som håller koll på resultatet i en poll, och alla förändringar i den?

Går det att ha dolt resultat i en poll? För det had också varit ett designverktyg jag som sl velat använda i spel.

Back