Nekromanti Polisrapport

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Jag behöver få tag på en polisrapport från en brottsundersökning, helst en icke ifylld. Jag har försökt hitta en dylik under ganska lång tid, främst på nätet, men misslyckats. :gremfrown: Kan någon här på forumet ge mig en direkt adress eller råkar någon av er ha en polisrapport tillgänglig?

Jag talar alltså om sådana rapporter som poliserna själva fyller i när de gör en undersökning, inte någon skadeanmälan eller sådant. Det har jag hittat i stora mängder. :gremtongue:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Så du har bett om en?

Eftersom du har försökt främst på nätet, så antar jag att du bett om en på en polisstation också.. Har du det? Fick du ingen isåfall? Varför inte? Om dom är hemliga eller så, så kanske du inte borde leta överhuvudtaget.. :gremwink:
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Re: Så du har bett om en?

Den rapport jag behöver ska vara svensk, helst. Det är nämligen i Sverige jag tänkte att mitt äventyr skulle utspela sig, främst för att kulturen är väldigt lik den här hos oss, och för att undvika inblandning av alldeles för mycket verklighet. Ingen av oss vet nämligen (exakt) hur det ser ut svenska Norr- /Lappland, och om jag placerar handlingen i närheten av t.ex. Kiruna så kan jag fritt hitta på en miljö.

Om jag däremot väljer Vasa så börjar mina spelare lägga sig i med saker som "Ööh, borde inte Sokos Hotel ligga i det hörnet?" Det vill jag helst undvika.

Så, nu kanske du förstår mitt problem. Jag KAN inte traska över till en svensk polisstation och fråga. Det skulle ta mig för lång tid... :gremlaugh:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Så du har bett om en?

Jag KAN inte traska över till en svensk polisstation och fråga. Det skulle ta mig för lång tid...
Det hade inte hjälpt dig, polisen är löjligt försiktiga med att lämna ut blanka blanketter. De lämnar inte ens ut till företag som gör system som ska ersätta pappersblanketterna om de inte får stämpla ett stort rött 'MAKULERAD' på den...

Jag begärde ut rapporten för undersökningen då en bil blev stulen för mig (vilket de gnällde lite över eftersom det hade gått cirka fem år sedan stölden och de fick gå ner i arkivet i källaren och gräva...). Jag kan se om jag kan hitta den. Den är iofs ifylld med det utredningsarbete de utförde (en mening om jag minns rätt), men om du får den i digital form så är det inte så svårt att rensa den. Ska se om jag kan hitta en fungerande scanner också...
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Tackar så mycket.

Det hade inte hjälpt dig, polisen är löjligt försiktiga med att lämna ut blanka blanketter.
Jag tror det är samma med polisen här i landet. Om man ens försöker med något dylikt lär man få sura miner från början till slut. De har ju kaffepaus, ju! :gremlaugh:

Jag begärde ut rapporten för undersökningen då en bil blev stulen för mig (vilket de gnällde lite över eftersom det hade gått cirka fem år sedan stölden och de fick gå ner i arkivet i källaren och gräva...). Jag kan se om jag kan hitta den. Den är iofs ifylld med det utredningsarbete de utförde (en mening om jag minns rätt), men om du får den i digital form så är det inte så svårt att rensa den. Ska se om jag kan hitta en fungerande scanner också...
Tack, tack! Underbart. Fantastiskt, dethär forumet. Varför sätta tid på att söka själv, när det så gott som undantagslöst sitter någon här med det färdiga svaret! Love this place. Seriously. :gremgrin:
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Tackar så mycket.

Jag tror det är samma med polisen här i landet

En idé vore väl att be någon som har fått något stulet be om
den rapporten, scana den och sudda ut allt ifyllt och sedan
skriva ut den. Kan väl inte vara så svårt med tanke på allt
som snos nu för tiden :gremwink:

Men, jag kan ge er som letar efter polisrapporter ett hett tips:
Det står inget som man inte kunde tänka ut själv på den.
Det står all vesäntlig fakta och allt man kan tänkas behöva.
Dessutom är det en viss skillnad på vilken polisrapport vi
pratar om.

Berserk, du kanske kan göra en egen? Det borde väl gå
ganska snabbt?

/Alexander Gyhlesten
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Tackar så mycket.

En idé vore väl att be någon som har fått något stulet be om
den rapporten, scana den och sudda ut allt ifyllt och sedan
skriva ut den.
Det var ungefär vad jag erbjöd, men då jag nyss konstaterat att jag är scannerlös åtminstone fram till månadskiftet, troligen nästa månadskifte (parabol och bra dekoderkort är viktigare...), så kanske det är för sent.

Men, jag kan ge er som letar efter polisrapporter ett hett tips:
Det står inget som man inte kunde tänka ut själv på den.
Hehe, på min stod det något i stil med 'Fordonet tillgripet, förövaren ej på plats'. Det var hela utredningen. Är det förvånande att det inte var de som kom på vem som snott bilen?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Tackar så mycket.

Vem fick reda på det, vem vem vem.
Jag. Det var min bil, då är det mitt ansvar att ta reda på vem som tog den.

Då personer som inte var berörda skulle kommit i kläm valde jag dock att inte göra något av det. Vid det laget hade jag sålt bilen för flera år sedan och jag fick i vilket fall ersättning på försäkringen. Kanske om ett bra tillfälle yppar sig. Mer detaljer än så kommer ni inte att få.

Ett tips kan jag dock bjuda på. Om ni ska sno något av mig, lämna inga dolda meddelanden... Eller ännu smartare, sno av någon annan.
 
Top