Republiken
"Ni vill höra om undergången?"
Bifogade filer Från Rikspolisstyrelsens handbok i Lag- och Rättundervisning från 1995 (kategorisering av ungdomskulturer).
Framtidsspel av våldsam överlevnadskaraktär. Terroristaktioner, sabotage, avrättningar, intrång i data- och säkerhetssystem, tung beväpning med bland annat paintball
Det är ju det som gör det så roligt (och underligt). Det liksom objektivt beskrivande för att plötsligt väldigt subjektivt bedövande, ofta helt utan grund i den föregående texten. Det känns ganska tydligt att det finns en underförstådd dialog med en pågående samhällsdebatt.Till liksom övervägande del är det ju ändå relativt korrekta beskrivningar. Det är ju bara det att ganska ofarliga grejer beskrivs som oerhört farliga, och blandas med de där små, märkliga inslagen av fullständiga vansinnigheter.
Det känns ganska tydligt att det finns en underförstådd dialog med en pågående samhällsdebatt.
Jag tycker det är intressant att Killer ideligen dyker upp i mediaskildringar av rollspel före 2000. Jag tror aldrig jag hört rollspelare prata om den leken som nånting de ägnar sig åt, även om det säkert finns såna dom sysslar med båda.
I tidningar o dyl verkar det däremot vara ett rollspel par excellence, helt emblematisk för ungdomsrörelsen. Ni som var med på den tiden, höll ni på med Killer? Såg ni det som besläktat med bordsrollspelen? Hur var det egentligen?
När jag gick på folkhögskola spelades det en gång om året som en slags tradition. Jag tyckte det verkade urtrist och deltog inte. Detta var dock runt år 2005 så långt efter hysterin kring rollspel som något farligt.Jag tycker det är intressant att Killer ideligen dyker upp i mediaskildringar av rollspel före 2000. Jag tror aldrig jag hört rollspelare prata om den leken som nånting de ägnar sig åt, även om det säkert finns såna dom sysslar med båda.
I tidningar o dyl verkar det däremot vara ett rollspel par excellence, helt emblematisk för ungdomsrörelsen. Ni som var med på den tiden, höll ni på med Killer? Såg ni det som besläktat med bordsrollspelen? Hur var det egentligen?