Nekromanti *Poesi i språket*

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Jaså minsann!

"Jo, men tänk på att om pennan är mäktigare än svärdet är nog ett hyfsat tangentbord i klass med ett luftvärnsbatteri. "

Så om ett jättelikt, vårtigt grottroll hoppade på dig så hade du hellre varit beväpnad med ett tangentbord än ett svärd?/images/icons/sick.gif
 

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Sagor skall innehålla sagospråk. Vore inte realistiskt med Frodo som pratade som vi gör idag. Då faller hela världen.
Så jag håller med dig Lan.
Keep up that god dame sword!!! /images/icons/laugh.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Vore inte realistiskt med Frodo som pratade som vi gör idag. "

Vad då realistiskt? Vad är egentligen realism i en fantasyvärld där magi är vardagsmat och vissa naturlagar är satta ur spel? Författaren kan hitta på precis vad han vill eftersom det är hans egen värld som han själv har skapat. Ingen kan väl komma och säga att någonting i en fiktiv fantasivärld inte är realistiskt? Vi snackar trots allt inte om verklighetsbaserade romaner utan fantasy./images/icons/clever.gif
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Re: Ja, var skulle annars poesin finnas?

Slå banjon på valfri kroppsdel, ta sedan en-två strängar och stryp personen ifråga.... Gjort det förr..../images/icons/mad.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Buhu!:(

Du sårar min känslor. Bara för att jag är stor, ful, vårtig och bor i grotta innebär det inte att jag överfaller folk oprovocerat. Iallafall inte särskilt ofta. Kanske när jag är hungrig./images/icons/frank.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jopp !

Tycker åxå att det är trevligt med det svulstiga språket. Det hör ju som sagt nästan till... Det känns ju lite konstigt om t. ex en riddare började snacka som en bone eller tvärt om.
 
Top