Nekromanti PM-trådar där någon "inte tar emot meddelanden"

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Jag är med i en PM-tråd med flera olika användare, bland andra krank. Jag skrev ett meddelande idag, och fick ett felmeddelande som sade att krank inte längre tar emot privata meddelanden. Jag vet inte om det är för att han är bannad just nu, eller om han har ändrat några inställningar, men det spelar mig ingen större roll.

Problemet var att jag därför inte fick skicka meddelandet. Jag fick tipset att "om du skickar till flera användare, ta bort krank ur listan och försök igen". Jag har ingen sådan mottagarlista vad jag kan se. Inte som jag kan redigera i iaf. Finns det ett enkelt sätt att lösa detta, eller behöver jag skapa en ny PM-tråd där jag manuellt lägger till alla som var med i den gamla utom krank?

Och, är det någon som vet om det går att stänga av pm på det sättet, eller har det att göra med banningen? I det senare fallet kommer jag nog bara vänta ett par dagar tills det går att skicka igen.

File under: dåliga saker med VB5.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Det beror på banningen. Har varit i liknande problem själv. Jag tror det är så dumt att du måste starta en ny PM-tråd, det är i alla fall vad jag har gjort när det här har inträffat.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Alternativt vänta tills banningen tar slut. Har för mig att 48 timmars är den vanligaste banningslängden, och om jag inte missat att han blivit bannad på nytt eller hårdare, så borde han vara tillbaka när som helst.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
I Dantes tråd tyckte jag det såg ut som att Krank fick multipla banningar så det kanske dröjer ett tag till. Inte skitlänge dock...

Cog.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,946
Location
Ludvika
Lupus Maximus;n156931 said:
Alternativt vänta tills banningen tar slut. Har för mig att 48 timmars är den vanligaste banningslängden, och om jag inte missat att han blivit bannad på nytt eller hårdare, så borde han vara tillbaka när som helst.
cogitare;n156932 said:
I Dantes tråd tyckte jag det såg ut som att Krank fick multipla banningar så det kanske dröjer ett tag till. Inte skitlänge dock...
Krank åkte på mutipla kumulativa banningar som jag vill minnas aderade ihop sig till ca 5 dagar. Jag vill minnas att jag vid tillfället konstaterade att han borde komma tillbaka denna helg.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Ok. Jag råkade ut för samma sak under en diskussion med en annan person. Fick samma meddelande. Detta kan ju kanske förklara varför.
Vet dock inte om denna person blivit bannad vid det tillfället i alla fall

Edit: Jo så var fallet. det var en banning
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
Får väl bli en punkt på Länsmans lista över skit med vb5...?

(Klart man ska kunna fortsätta en diskussion även om en av deltagarna åkt på 2 dagars "semester")
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Ni får sluta prata med vilde-hildingar som går runt och blir bannade.
Som mig.

*Kallsvettas varje gång jag ser att Cissi postat i en tråd som jag skrivit i*
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Mundo;n157070 said:
Ni får sluta prata med vilde-hildingar som går runt och blir bannade.
Som mig.

*Kallsvettas varje gång jag ser att Cissi postat i en tråd som jag skrivit i*

Men om någon av dessa kontaktar mig och har klagomål. ska jag bara ignorera det då? :)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,869
Location
Stockholm
CapnZapp;n157063 said:
Får väl bli en punkt på Länsmans lista över skit med vb5...?

(Klart man ska kunna fortsätta en diskussion även om en av deltagarna åkt på 2 dagars "semester")
Tyvärr gör rättighetsinställningarna ingen skillnad mellan 2 dagars avstängning och permanent avstängning.

Och vi vill helst inte att permbannade användare ska ha möjlighet att spamma loss med PM.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Reddokk Fheg;n157075 said:
Men om någon av dessa kontaktar mig och har klagomål. ska jag bara ignorera det då? :)
"Dina åsikter är väldigt viktiga för mig, men tyvärr kan jag inte inleda en längre diskussion med dig på grund av den höga risken att du kommer att bannas någon gång i närtid. Det här är inte en bedömning jag gör utifrån din person eller uppträdande, utan enbart baserat på banningsstatistik och min magkänsla." :D
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Dante;n157080 said:
Tyvärr gör rättighetsinställningarna ingen skillnad mellan 2 dagars avstängning och permanent avstängning.

Och vi vill helst inte att permbannade användare ska ha möjlighet att spamma loss med PM.
Kan man logga in när man är bannad?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,946
Location
Ludvika
Björn Wärmedal;n157130 said:
Kan man logga in när man är bannad?
Inte som jag minns det. Man kommer till en sida som informerar en om att man är bannad. Vilket är irriterande när man bara vill läsa lite trådar i sin avstängdhet men har autoinloggning aktiverad så man måste använda inkognitofönster =)
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Björn Wärmedal;n157125 said:
"Dina åsikter är väldigt viktiga för mig, men tyvärr kan jag inte inleda en längre diskussion med dig på grund av den höga risken att du kommer att bannas någon gång i närtid. Det här är inte en bedömning jag gör utifrån din person eller uppträdande, utan enbart baserat på banningsstatistik och min magkänsla." :D

Haha hade ju faktiskt stämt i detta fall. personen blev ju bannad under våran diskussion.

Men i alla fall bra veta varför det helt plötsligt stod denne inte villa ha meddelanden från mig. Tyckte det var konstigt att kontakta mig för att sedan ignorera mig. men fanns ju faktiskt en annan förklaring :)
 
Top