Krille
Lord
En möjlighet är ju att utforma spelets traits så att de finns något för olika arketyper?
Det finns inga arketyper.
En möjlighet är ju att utforma spelets traits så att de finns något för olika arketyper?
Huruvida jag vill premiera pulp har inte med saken att göra; tycker spelledaren bättre om ångestnoirdravel så premierar belöningssystemet inte pulp alls, utan ångestnoirdravel, eftersom det är det som spelledaren gillar. Det är helt enkelt typexempel på pudelpoäng.
Tyvärr, men jag kan inte skapa regler för att göra spelarna mer kreativa (rollspelstips kan jag däremot skapa, men då får du köpa min spelledarbokHan som tycker tärningsslag är bättre än poäng om man vill underlätta för blyga spelare
Du får gärna ge exempel på hur man kan göra.
blablabla
Det har ju inte ens med saken att göra, men visst. Att säga "Jag bluffar honom" och slå ett tärningsslag är lättare än att komma på en kreativ lösning på det hela. Om du vill ha ett system där man offrar en plutt eller slår ett tärningsslag med motiveringen "Jag använder något i miljön" eller "Jag förändrar plotten på något sätt"; ja, då är pluttar och slag lika vettiga.Men du har väl något argument för att du "tycker [att] tärningsslag är bättre än poäng om man vill underlätta för blyga spelare"?
Det har ju inte ens med saken att göra, men visst.
Han som fortfarande hävdar att målet med regeln är fel
Ditt mål med plottpoängen är tydligen: "Hur som helst, med ett etablera-för-poäng-system så får spelaren som inte har talang för det prata en gång istället för noll gånger,"Och vad tror du målet med regeln är?
Man kan ju se det som en jämställare också.
Ditt mål med plottpoängen är tydligen: "Hur som helst, med ett etablera-för-poäng-system så får spelaren som inte har talang för det prata en gång istället för noll gånger,"