Nekromanti Playboy

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Min nya playboy har ett jetplan som tjänstefordon... när är han i tjänst? jag anser ju att han alltid är det, det är ju mer än ett yrke det är ju en livsstil... föresten skulle det vara konstigt att gifta sig med en 19 åring när man är 24 (på neotech då)?
Nu har jag helt plötsligt fått för mig att skryta om hur tuff min playboy är:
(och jag vet hur patetiskt det är)
(Sen har jag jävlit tråkit)
STY 11
TÅL 13
RÖR 11
PER 23 (+4 från genetisk manipulation och +2 från en skönhets operation)
PSY 13
VIL 16 (+2 för att han fick fördelen viljestark)
BIL 13 (+2 för att han är från överklassen)
SYN 10
HÖR 9
(Jag har slagit 9 slag och sedan satt ut)
Han är 24 (efter tre perioder som Playboy då)
har en adels titel (knight, vilken status ger den?)
har kraftig kroppsbyggnad och är säker

Cool 14
24 i mediastatus

Viljestrak och Fisken i vattnet är hans fördelar
Tystlåten och haltande är hans nackdelar
Romantisk och drömmande är hans beteende

Bakgrundshistoria:
När han var ung var han med sin dåvarnde bäste vän och dök i Thailand fast då han på något sätt gjorde så att hans vän blev utan luft och invalideserad, han är nu hans ovän med 17 i resurser

Sen så jobbade han lite på familjens väns nyhets station där han lärde känna ett nyhets ankare som uppmärksammade han på något sätt (vet inte riktigt än) (kontakt med 20 resurser)
Sen började livet som playboy först var han nog lite av en jet settare han genomgick en skönhets operation kort efter han kommit in i jet set livet (plastik kirurg med 16 resurser)
Han gifte sig även med en mycket lovande ung och vacker politiker, det var ett hemligt bröllop fast inte hjälpte väl det en papparazzi lyckades ändå ta bilder på hela spektaklet (STÄMNING!) (Advkat som kontakt med 17 i resurser) (Journalist som fiende med 9 i resurser)
nästa sysselsättnings period var han lite lungnare det berode nog på skilsmässanmed politkern (fiende med 15 resurser)
Han köpte in sig i ett bilracing stall (tror nog det är Jordan om dom finns kvar) (hur mycket tjänar han årligen på det?) (en skicklig affärsman med 16 i resurser har hand om det)
Nästa period blev han en aristokrat blev adlad till knight och träffade sin nuvarande flickvän (förlovade) hon heter Jessica Stewart kommer från Londons överklass
och passade också på att skaffa sig en falsk identitet då han nu vandrar mer kring gator och torg och rör sig bland vanligt folk (har 10 i förklädnad (iofs inte mycket med det räcker väl)) den heter Jeremy Jones
Bor tillsammans med Jessica i en lyxvilla i något trevligt lungt kvarter i London
Har ett intresse för boxning (ser du Jonatan jag lämnar en öppning *ler*)
Har för tillfället 653000 över att roa sig för *ler* vad ska man göra för pengarna? de räcker ju inte för att köpa något fett rymdflyg eller så...
och jo om man får (som jag fick) 3 stycken val mellan 6 och 9 på fordons listan får jag då välja 3 gånger? en för varje period... hmm...?
andra frågor jag har är: Hur ska man få B 8 och 9?
ja det var min gubbe... nästan! glömde ju nästan färdigheterna:
Agera: 10
Fingerfärdighet: 10
Förföra: 15
Förklädnad: 10
Gömma: 10
Hasardspel: 15
Hoppa: 10
Klättra: 10
Köra bil: 10
Smyga: 10
Supa: 10
Övertalning: 10
Politik: 8
Simma: 10 (lättlärd)
Dykning: 13 (lättlärd)
Stil & Smak: 15
Matematik: 7
Socialt uppträdande: 15
Media: 7
Franska: 15
Englska: 7
Skriva/Läsa: 10
Så ja nu var jag klar

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

iBib

Veteran
Joined
13 Jan 2001
Messages
3
Location
Umeå
Hmm, det är vid sådana här tillfällen som man undrar om man faktiskt har ett riktigt liv (när man sitter och kommenterar andras karaktärer över internet).

Men jag kan inte hålla mig och kommenterar därför följande:

Är man Playboy så gifter man sig inte, möjligtvis om man vill uppehålla en fasad eller ha någon att misshandla (sånt gör playboys hela tiden). Nä, skaffa en massa småflickor som klänger runt i ditt flygplan, äckligt, sexistiskt och mycket passande.
 

Green Dark

Veteran
Joined
28 Jul 2000
Messages
28
Location
Kallhäll ,Järfälla, Stockholm, Sverige
Är man Playboy så gifter man sig inte, möjligtvis om man vill uppehålla en fasad eller ha någon att misshandla (sånt gör playboys hela tiden). Nä, skaffa en massa småflickor som klänger runt i ditt flygplan, äckligt, sexistiskt och mycket passande.

Annars kan man vända på pannkakan och säga att du ska vara helt tvärtom: Hjälpa till med välgörenhet, etc.
 

Green Dark

Veteran
Joined
28 Jul 2000
Messages
28
Location
Kallhäll ,Järfälla, Stockholm, Sverige
<I>Är man Playboy så gifter man sig inte, möjligtvis om man vill uppehålla en fasad eller ha någon att misshandla (sånt gör playboys hela tiden). Nä, skaffa en massa småflickor som klänger runt i ditt flygplan, äckligt, sexistiskt och mycket passande.</I>

Annars kan man vända på pannkakan och säga att du ska vara helt tvärtom: Hjälpa till med välgörenhet, etc.
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Precis eller så är man något i mitten, man kan ju visst gifta sig om man är playboy

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
föresten skulle det vara konstigt att gifta sig med en 19 åring när man är 24 (på neotech då)?

Va? 5 år är ju ingenting... snart är det ju nästan normalt att det är 50 års skillnad mellan parterna...
 

JorreDeMojjaS

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
47
Location
Inne I Bouchen
Snälla ni ... de tre huvudreglerna: Mörda, Bränna och Våldta... av de så kan bara playboyen utföra ett (bra)... så han får väl göra det .(våldta asså)...sedan kan ju det leda till det ena och andra...

// JorrE =0 yhee
 
Top