Nekromanti Play-by-Post rekrytering: Baruch dayan emet

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,675
Jocke;n212828 said:
Tar spelet plats i "amerika" eller är det ännu mer generisk miljö än så?
Det är Amerika och om jag ska vara helt ärlig så är det "inte Detroit" med lite Boston och lite Baltimore sprinklat ovanpå.
 

Twitchy

Veteran
Joined
7 Nov 2015
Messages
72
Jag anmäler mig också, jag är gärna med. Det är bara att säga till om du tycker du har nog många spelare redan förstås.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,075
Location
Sthlm
Jag kommer att spela nån slags extrem våldsverkare, men är inte säker på om det är magisk kampsport typ som valfri Frank Miller ninja / minre extrem Fist Of the North Star/ Story of Riku eller The Shadow/Punisher/Segall metoden med skräcken i onda mäns hjärtan och allt det där.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,675
Twitchy;n212877 said:
Jag anmäler mig också, jag är gärna med. Det är bara att säga till om du tycker du har nog många spelare redan förstås.
Klart du ska var med! :D
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,675
Jocke;n212881 said:
Jag kommer att spela nån slags extrem våldsverkare, men är inte säker på om det är magisk kampsport typ som valfri Frank Miller ninja / minre extrem Fist Of the North Star/ Story of Riku eller The Shadow/Punisher/Segall metoden med skräcken i onda mäns hjärtan och allt det där.
Jag älskar båda dina två versioner, de är båda perfekta för den här kampanjen! Både "Magisk kampsport" och "Skräcken i onda mäns hjärtan" är föresten perfekta stats man kan ha :)
 

Twitchy

Veteran
Joined
7 Nov 2015
Messages
72
Karaktärskoncept.

“Society is fractured. People are angry. We’re not producing heroes anymore.
All the great heroes come from an age when people were more unified… More able to agree on what qualifies as gallantry.
Now they’re all dying.
In 20 years there’ll be no heroes left to lose. Just famous people whose deaths are cheered by this group and mourned in hyperbole by that group.
What’s the solution?
We need a sacrifice, a pure soul needs to fall to bring people together.
Maybe it’s just how humans work.
Maybe we’re just in the dark part of a long cycle.
Maybe the tree of heroes needs to be watered with blood.
Maybe it’s for the best.”

Min karaktär är en fanatisk idealist. Han lever efter en strikt kod av heder och hjältedåd i ett försök att inspirera världen att bli bättre.
Han kommer inte böja på sina värderingar, han kommer inte misslyckas att tala ut mot det han tycker är fel, han kommer inte fly från fara.
Han är inte naiv. Han är fullt medveten om att detta kan leda honom till en tidig död i en värld av gråskalor.
Men han kommer inte sälja sitt liv billigt och han hoppas att när han faller kommer en ny generation av hjältar resa sig från hans exempel.

“You got the makings of greatness in you. But you gotta take the helm and chart your own course. Stick to it, no matter the squalls.
And when the time comes you get the chance to really test the cut of your sails and show what you’re made of.

Well… I hope I’m there. Catching some of the light coming off you that day.”

Jag inser att denna karaktär kan verka jobbig att ha med i spel så jag kan komma på nått annat om ni föredrar.
Jag vill mest spela honom för att jag aldrig prövat köra just en sån karaktär. Som inte kommer gå emot sina värderingar även om det leder till ens död. Tror det kan vara roligt.

En klichée jag tänkte är nått i stil med “Unshakeable” eller “Tenacious” som gör t.ex. resistans mot mind manipulation, gör att jag kan kämpa på ett tag till när jag borde gå ner osv.
Sen har jag inte kommit på nå mer, ge gärna förslag om ni kommer på nått coolt.

Svagheten jag har är “Fanatic idealist.”
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,675
Twitchy;n212921 said:
Karaktärskoncept.

“Society is fractured. People are angry. We’re not producing heroes anymore.
All the great heroes come from an age when people were more unified… More able to agree on what qualifies as gallantry.
Now they’re all dying.
In 20 years there’ll be no heroes left to lose. Just famous people whose deaths are cheered by this group and mourned in hyperbole by that group.
What’s the solution?
We need a sacrifice, a pure soul needs to fall to bring people together.
Maybe it’s just how humans work.
Maybe we’re just in the dark part of a long cycle.
Maybe the tree of heroes needs to be watered with blood.
Maybe it’s for the best.”

Min karaktär är en fanatisk idealist. Han lever efter en strikt kod av heder och hjältedåd i ett försök att inspirera världen att bli bättre.
Han kommer inte böja på sina värderingar, han kommer inte misslyckas att tala ut mot det han tycker är fel, han kommer inte fly från fara.
Han är inte naiv. Han är fullt medveten om att detta kan leda honom till en tidig död i en värld av gråskalor.
Men han kommer inte sälja sitt liv billigt och han hoppas att när han faller kommer en ny generation av hjältar resa sig från hans exempel.

“You got the makings of greatness in you. But you gotta take the helm and chart your own course. Stick to it, no matter the squalls.
And when the time comes you get the chance to really test the cut of your sails and show what you’re made of.

Well… I hope I’m there. Catching some of the light coming off you that day.”

Jag inser att denna karaktär kan verka jobbig att ha med i spel så jag kan komma på nått annat om ni föredrar.
Jag vill mest spela honom för att jag aldrig prövat köra just en sån karaktär. Som inte kommer gå emot sina värderingar även om det leder till ens död. Tror det kan vara roligt.

En klichée jag tänkte är nått i stil med “Unshakeable” eller “Tenacious” som gör t.ex. resistans mot mind manipulation, gör att jag kan kämpa på ett tag till när jag borde gå ner osv.
Sen har jag inte kommit på nå mer, ge gärna förslag om ni kommer på nått coolt.

Svagheten jag har är “Fanatic idealist.”
Det här låter som en fet grund för en superhjälte bakgrund. Vilken kampanj behöver inte sin Rosarch liksom? :D
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,675
Oak Harbor blev en välmående metropol med en början på 40-talet när produktionen i stadens fabriker kraftigt ökade. Staden blev under de följande årtiondena en manifestation av den amerikanska drömmen med en välmående medelklass och möjligheterna till klassresor för stadens barn. Saker vände dramatiskt på 80-talet när staden i en rasande hastighet förlorade fabriksjobb till utlandet och andra delar av landet. Staden förföll kraftigt och 2010 hade staden förlorat över halva din befolkning vilket lämnade stora områden obebodda som förfallande områden av spökstad. Stadens centrum mådde dock bättre än någonsin och stadens kärna drog till sig allt mer högutbildade till kvalificerade teknik jobb samtidigt som staden kulturella liv blomstrade med musikscenen i centrum. Kombinationen drog till sig brott i stora mängder och medan gatubrott och knarkförsäljning eskalerad militariserades polisstyrkan och fokuserade på att skydda de rika välmående områdena. De fattiga områden förföll mer och mer i laglöshet och blev mer och mer som en vallgrav man är tvungen att köra genom för att komma till de rika områdena. Det uppstod stora områden där polisen inte går in om de inte har med sig S.W.A.T. utrustning och kommer ut i nummer. Trafikljus började stängas av i de fattiga områdena då det blev för farligt att stanna där ens dagtid.

Men dåligt blev snabbt värre. Tidigt under 2016 drabbades staden av en kraftig jordbävning. Medan hela staden blev drabbad blev de fattiga områdena med äldre och mindre välbyggda hus hårdast drabbade. Upplopp uppstod också och varade i flera veckor där polisen slogs mot upploppen med allt brutalare metoder tills national gardet kallades inför att stabilisera situationen. Under det gångna året har de rika områdena, nu kallade the Upplands, helt byggts upp och reparerats igen medan stora delar av de fattiga områdena, nu kallade the Lowlands, inte reparerats alls. Situationen är så illa att det fortfarande inte går att dricka vattnet i the Lowlands då det är fullt med utläckta tungmetaller efter jordbävningen.

Politiskt har staden varit i kaos sedan jordbävningen. Nyligen gick den sittande borgmästaren bort efter att ha drabbats av en stroke och ett extra val har utlysts. Kandidaterna som har en chans att vinna är Malcolm Candy, en alt-right kandidat som vill se hårdare tag mot brottsligheten och som trycker hårt på lag och ordning. Hans rival är Christine Shepard som är en liberal kandidat som vill ta tag i stadens problem men som har rykten om sig att vara korrupt och i maffians ficka.

Organiserad brottslighet har växt sig väldigt stark i staden och tre olika faktioner har uppstått. Läget mellan dessa lokal grupper är spänt och våld har förekommit men öppen gängkrigsföring har ännu ej spillt ut på gatorna. De tre organisationer är:

-The Gauntlet som är en sammanslagning av stadens gamla gatugäng under en mystisk individ kallad The Hand. Medlemmar av syndikatet har en märklig tatuering av en öppen hand någonstans på kroppen.

-Syndikatet är de professionella kriminella i staden. De som ser prostitutionen, knarkhandeln och internet som ett jobb. De avskyr, mordiskt, amatörer.

-Maffian, den klassiska maffian finns fortfarande med på ett hörn och slåss för sina hörn och sina protection rackets. Har mycket politiska kopplingar.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Eftersom vi har krigaren och hjälten funderar jag på någon mer ta över Stan inriktad filur.. Går lite sisådär, jag har dels funderingar kring en låt av Johnny Cash som går typ "ain't no grave gonna keep my body down" så någon odödlig typ kunde vara något men osäker hur jag ska få till det.
Har också någon sorts tanke om ett orm-tema som känns ganska coolt, men lite osäker hur man ska lägga klyschorna. Men snart Finns det fyra gäng I Stan och när jag är klar bara ett. ;)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,795
Location
Stockholm
Jag har haft mycket svårare med karaktärsspånet än jag trott men här kommer iaf lite koncept-drop.

Kathleen Gonzales växte upp i ett varmt och kärleksfullt medelklasshem, hade bra förutsättningar med till skolan och utbildade sig slutligen till kirurg. Hennes uppväxt har präglats av familjens starka tro på Gud och deras öppna och välkomnande syn på andra livsåskådningar gav Kathleen ett starkt driv att hjälpa andra. När de svåra tiderna slog mot staden började mamma och pappa vända sig till allt mer auktoritära, radikala och sensationssökande tolkningar av den kristna tron vilket Kathleen inte kan acceptera och en plågsam konflikt i familjen har blivit resultatet.
Kathleen tog examen med goda betyg ich fick dnabbt jobb på ett av stadens offentligt drivna sjukhus. Hon har gick in till 110 % för att rädda så många som möjligt och försvan in i jobbet, försakandes sömn och vänner.
En kaosig natt på sjukhuset, efter att två patienter dött inom tre timmar, tappar Kathleen tron och bryter ihop. Och det är då den döde patienten plötsligt börjar andas. Kathleen förklarar först bort det som en slump, ett sammanträffande men samma sak händer igen två gånger under den följande veckan: patienter som förtjänar att leva vaknar till liv när Kathleen gråter över dem.

Livskrisen är ett faktum när Kathleen inser att Gud har visat henne vägen, en väg som fucking mirakelhelare, ett fenomen hon föraktar från djupet av sitt hjärta. Hon börjar söka rationella förklaringar via forskning men besattheten över att lösa gåtan stjäl den sista orken inom Kathleen och hon beordras till ofrivillig tjänstledighet efter att två patienter dött när hon utfört relativt enkla ingrepp. Två personer Kathleen i sitt hjärta inte tyckte förtjänade att leva.

Jag skriver vidare imorgon, tänker mig att det blir en nästan ofrivillig mirakel-kult-ledare som tror sig vara ett kärl för Guds dom över människorna (vad som i själva verket pågår lämnar jag öppet). Det urartar när Kathleen bokstavligt talat dömer en smutsig knarkare och misshandlare på gatan till döds. Ryktet sprids och Kathleen blir centrum bland en brokig grupp följare som ser henne som utvald och räddare.

Jag tänker mig teman så som:
•Konflikten mellan det öppna och tillåtande och det auktoritära och dömande i tron och synen på andra människor
•Individen VS the greater good och att förtjäna en plats på jorden
•Att leka gud

Jag är inte riktigt klar i tanken här dock. Någon kommentar?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,675
.113;n213027 said:
Eftersom vi har krigaren och hjälten funderar jag på någon mer ta över Stan inriktad filur.. Går lite sisådär, jag har dels funderingar kring en låt av Johnny Cash som går typ "ain't no grave gonna keep my body down" så någon odödlig typ kunde vara något men osäker hur jag ska få till det.
Har också någon sorts tanke om ett orm-tema som känns ganska coolt, men lite osäker hur man ska lägga klyschorna. Men snart Finns det fyra gäng I Stan och när jag är klar bara ett. ;)
?Coolt! Jag gillar vad du spinner på här :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,675
RasmusL;n213057 said:
Plan på spelstartstid?
Jag tänker att om ni är färdiga med er karaktärer på lördag så börjar vi på söndag. Låter det bra? :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,675
RasmusL;n213071 said:
(jobbar vidare med konceptet jag postade ovan under antagandet att det ärOK!)
Ditt koncept är jätte, jättebra och jag älskar det. Jag kommer uppskatta chansen att få spela dina kultister som NPC:er :D

Jag är intresserad rörande ifall du har någonstans där du håller till och pratar med din flock och läker folk eller om folk kommer till din lägenhet efter att de blivit knivhuggna.
 

Twitchy

Veteran
Joined
7 Nov 2015
Messages
72
Nytt koncept.
Street mage.

Jason Wayne är en adept i den psijisca ordern.
Ordern lär ut att verkligheten är en illusion, att inget är verkligt, och att genom att se igenom illusionen kan man påverka den.
Endast dig själv och andra psijicer är verkliga, alla andra är skuggor.
Saker som känslor och band till skuggor påverkar ens förmåga att bortse illusionen och bör undvikas så mycket som möjligt.
Slutmålet för de initierade i ordern är att transcendera bortom illusionen till den egentliga verkligheten.

Psijicerna tar det som sitt ansvar att skydda världsillusionen från övernaturliga faror som kan krossa illusionen och på så sätt beröva ordern från sin kraft.
Ordern har tilldelat Oak Harbor som Jason's område att skydda.

Klyscha.
*Här har jag lite svårt att välja nånting som inte är för starkt och brett men som samtidigt gör mig till en häftig magiker som kan böja på verkligheten. Men nånting i den stilen. Förslag uppskattas.

*Researcher of the arcane. Jason har träning, utbildning och kontakter inom sin order som ger honom insikt i märkliga och övernaturliga fenomen.

*Nothing is real. Jason är övertygad att allt är en illusion och upplever knappt känslor, han ser på saker opartiskt och objektivt. Han påverkas inte lätt av stress och fruktan. Han är svår att manipulera eller övertyga.

Svagheter.
*Fucking strange. Jason beter sig inte riktigt mänsklig. Han pratar med en känslolös, monoton röst. Han håller ett blankt ansikte som inte visar några ansiktsuttryck. Inom 10 sekunder märker folk han pratar med att denna människa är det något fel med.
Jason har svårt för sociala interaktioner.

https://i.ytimg.com/vi/HTTfljQ2nsA/maxresdefault.jpg
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,675
Twitchy;n213090 said:
Nytt koncept.
Street mage.

Jason Wayne är en adept i den psijisca ordern.
Ordern lär ut att verkligheten är en illusion, att inget är verkligt, och att genom att se igenom illusionen kan man påverka den.
Endast dig själv och andra psijicer är verkliga, alla andra är skuggor.
Saker som känslor och band till skuggor påverkar ens förmåga att bortse illusionen och bör undvikas så mycket som möjligt.
Slutmålet för de initierade i ordern är att transcendera bortom illusionen till den egentliga verkligheten.

Psijicerna tar det som sitt ansvar att skydda världsillusionen från övernaturliga faror som kan krossa illusionen och på så sätt beröva ordern från sin kraft.
Ordern har tilldelat Oak Harbor som Jason's område att skydda.

Klyscha.
*Här har jag lite svårt att välja nånting som inte är för starkt och brett men som samtidigt gör mig till en häftig magiker som kan böja på verkligheten. Men nånting i den stilen. Förslag uppskattas.

*Researcher of the arcane. Jason har träning, utbildning och kontakter inom sin order som ger honom insikt i märkliga och övernaturliga fenomen.

*Nothing is real. Jason är övertygad att allt är en illusion och upplever knappt känslor, han ser på saker opartiskt och objektivt. Han påverkas inte lätt av stress och fruktan. Han är svår att manipulera eller övertyga.

Svagheter.
*Fucking strange. Jason beter sig inte riktigt mänsklig. Han pratar med en känslolös, monoton röst. Han håller ett blankt ansikte som inte visar några ansiktsuttryck. Inom 10 sekunder märker folk han pratar med att denna människa är det något fel med.
Jason har svårt för sociala interaktioner.

https://i.ytimg.com/vi/HTTfljQ2nsA/maxresdefault.jpg
Medan jag inte vill säga nej till en gatumagiker så kommer det här inte fungera. Kampanjen kommer ha sitt eget mythos som är relativt hårt ihop hållet bakom scenerna och att ta reda på sanningen bakom det är en stor del av kampanjen. Så typ inget av det du pitchar fungerar. Din karaktär kan inte veta något om hemligheterna bakom världen från början och det kan inte finnas en order som vet något som lärt honom. Sedan är hans världsbild fel i den här kampanjen och att ha karaktären som upptäcker det kommer inte vara intressant.

Men! Fucking Strange är awesome, gatumagiker konceptet är awesome och verklghetsvridar krafter är mycket passande. Så vill du spela en magiker som hittat magi och fått den att fungera bara för sig själv och är ute efter mer är det coolt!

Verklighets manipulations krafts klichéer kan vara:

"My mind is a razorblade in the flesh of the world"

"Telikinesis"

"Lord of illusions"

"Reality is my whore"
 

Twitchy

Veteran
Joined
7 Nov 2015
Messages
72
God45;n213092 said:
Medan jag inte vill säga nej till en gatumagiker så kommer det här inte fungera. Kampanjen kommer ha sitt eget mythos som är relativt hårt ihop hållet bakom scenerna och att ta reda på sanningen bakom det är en stor del av kampanjen. Så typ inget av det du pitchar fungerar. Din karaktär kan inte veta något om hemligheterna bakom världen från början och det kan inte finnas en order som vet något som lärt honom. Sedan är hans världsbild fel i den här kampanjen och att ha karaktären som upptäcker det kommer inte vara intressant.

Men! Fucking Strange är awesome, gatumagiker konceptet är awesome och verklghetsvridar krafter är mycket passande. Så vill du spela en magiker som hittat magi och fått den att fungera bara för sig själv och är ute efter mer är det coolt!

Verklighets manipulations krafts klichéer kan vara:

"My mind is a razorblade in the flesh of the world"

"Telikinesis"

"Lord of illusions"

"Reality is my whore"

Coolt. Jag har inga problem med att ändra mina karaktärer för att bättre passa berättelsen. Har ett till koncept som jag tänkte posta om ett tag. Jag är lika okej med alla 3 av dom så jag tänkte du får gärna berätta vilken av de 3 som du tror passar bäst och som du tror kommer bli mest roligt för dig att hitta på grejer för.
 

Twitchy

Veteran
Joined
7 Nov 2015
Messages
72
Koncept.
Boogeyman.
(Obs kan byta ut the Hand till nått annat)

"They are the only light left in this world for me. And I'm but shadow."

Daniel Axle är inte en god människa. Han började livet med mindre än de flesta. Hans föräldrar dog tidigt och Daniel och hans bror Michael hamnade i systemet.
Många får hjälp där, men det var inte ett sånt ställe Axle bröderna kom till.
Deras hem var en rekrytering för The Gauntlet. De snappade upp barn tidigt och indoktrinerade dom att bli totalt lojala till The Hand.
Daniel och de andra barnen tränades att ta livet av Handens fiender med omedgörlighet och utan nåd.
Det var inget Daniel särskilt tyckte om, men det var något han utmärkte sig inom.

Med åren spreds rykten om honom som the Boogeyman, Handens bödel.
Daniel och Michael lyckades tillslut förtjäna en grad av tillit och frihet. De kunde leva utan uppsikt och i sina egna hem, men Daniels liv var en grå värld, han levde som i stas, utan känsla, endast avbrutet av osammanhängande episoder av röd slakt i Handens namn.
Men sen mötte han Catie.

Catie förde ett ljus in i Daniels liv som han aldrig visste han saknat.
De fick ett barn, en dotter de döpte till Serena.
Och Daniel var lycklig.
Men det höll sig inte.

Handen var inte nöjd med Daniels nya lojaliteter och Michael blev beordrad att oskadliggöra Daniel.
Michael kunde dock inte förmå sig att mörda sin egen bror och istället fängslade han Daniel i ett gömt källarrum i sitt eget hus.
Michael flyttade in i Daniels hus för att "trösta" Catie och Serena för Daniels försvinnande men höll i själva verket koll på sin bror och höll honom vid liv.

Rummet Daniel levde i var stort som en dubbelsäng, det fanns ingen belysning utan han var täckt i konstant mörker som tryckte sig in på hans sinnen och skar bort allt omkring honom.
Det enda han upplevde i sin tid i rummet var ljuden av sin familj ovanför honom. Medans de skrattade och levde sina liv med hans bror, ett liv som Michael stulit från honom.

Med tiden tappade Daniel uppfattningen om sitt egna själv. Hans medvetande flöt och drev omkring honom i mörkret, och tillslut kunde han inte skilja på sig själv och skuggorna.
Daniel vet inte hur det gick till men ena stunden var han fast i den mörka, blöta hålan han suttit i, den andra så kund han känna sig själv tänjas ut och dras i en lång gång.
När han öppnade sina ögon var han utanför sitt hem i en gränd. Det var natt ute och det fanns endast en gatulampas sken, men ljuset var bländande och smärtfullt.
Daniel flydde från ljuset och gömde sig i mörker.

Någonting har ändrats med Daniel sen hans tid i mörkret. Han kan hoppa mellan skuggor som om det vore portaler mellan varandra, han kan dra skuggor över sig som en mantel och dölja sig från andras blickar, och han kan forma dom som vapen och verktyg att bruka sin vilja över världen med.
Men ljus är hans fiende nu. Det driver Daniel bort och inflikar honom smärta.

Det enda som kvarstår för Daniel nu är hämnd på det som krossat hans liv, och hoppet att på något sätt ta det tillbaka.

Klichéer:
*Born of shadows. Tänk er Lasombra i WoD.

*Cold motherfucker. Daniel är the Boogeyman personifierad. Han utstrålar kyla och mörker. Hans ögon är tomma hålor av skuggor som slukar allt ljus. Få kan stå emot Daniel en lång tid när han begär någonting av dom utav en fruktan som når dom ända in i själen.

*Trained killer. Daniel har tränats att mörda folk. Han har träning i ett flertal vapen. Han är metodisk och precis. Han kan planera en stöt för att komma åt det flesta personer i Harbor Oaks och han har flera kontakter att hjälpa honom uppnå detta.

Svaghet:
*Anathema to light. Daniel kan inte vistas i ljus under längre stunder. Även elektroniska eller relativt svaga ljus driver tillslut bort honom från ett område.
Är inte helt säker på hur det ska bli spelmekaniskt, men jag tänker mig någonting i stil med minus på alla slag när han befinner sig i direkt ljus.
 
Top