Nekromanti Play-by-post/email rollspel

Joined
31 Aug 2015
Messages
80
Passar vissa rollspel bättre än andra för spel play-by-post/ermail?
Vilka rollspel passar bra för IRC och play-by-post/email?
Finns det några rollspel som är konstruerade för play-by-post/email?
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Jag spelar så med mina spelare emellanåt, eller play-by-eget-forum men vi skippar de mesta reglerna och fokuserar på story. Alla spel funkar då.
Så det be rår lite på hur man gör.
 
Joined
31 Aug 2015
Messages
80
Jimmy;n113980 said:
Jag spelar så med mina spelare emellanåt, eller play-by-eget-forum men vi skippar de mesta reglerna och fokuserar på story. Alla spel funkar då.
Så det be rår lite på hur man gör.
Varför har ni valt att använda forum istället för email? Vad är fördelarna och nackdelarna tycker du?
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Jag har alltid gillat forum, och då har jag det i en tråd Där, istället för sjukt mycket slask i min mailbox. Bilder och länkningar etc kan ev funka smidigare. Genom att vi varit rätt mobila så har vi haft pushnotiser på när det varit som hetast och då vet man att det är spelet (forumet) som plingar och inte något random mail. Forum för att jag har mer kontroll helt enkelt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Är väl inte riktigt det du efterfrågar, men det finns en levande subgenre i lajvvärlden som handlar just om brevlajv, du skriver brev till andra deltagarna (i roll) och spelledare/arrangörer spelar på liknande sett. Se till exempel https://brevlajv.wordpress.com/ för en introduktion.
 
Joined
31 Aug 2015
Messages
80
Björn den gode;n114409 said:
Är väl inte riktigt det du efterfrågar, men det finns en levande subgenre i lajvvärlden som handlar just om brevlajv, du skriver brev till andra deltagarna (i roll) och spelledare/arrangörer spelar på liknande sett. Se till exempel https://brevlajv.wordpress.com/ för en introduktion.
Jag har läst på hemsidan du länkar till och jag tycker det låter ganska likt det jag frågar efter. På vilket sätt menar du att det skiljer sig från det jag menar? Är det "lajv" som du menar är skillnaden?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Jo, fast alltså jag vet ju i och för sig inte vad du är ute efter när jag tänker efter. Men i min bild så trodde jag mer du pratade om "rollspel" som substantiv alltså fysisk produkt/pdf. Brevlajven är ju mer 'arrangemang' men det är klart att de också är rollspel i den andra betydelsen. Jag har dock aldrig varit med i något så kan inte ge så mycket mer ingående beskrivning än så.
 
Top