Nekromanti Play by post efterlyses!

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
I brist på tid till att bordsrollspela och i brist på folk som har samma tider som mig att rollspelschatta på så söker jag spel eller spelare till play by post. Jag själv har smällt upp en forumstråd på annan sida i mening att göra en 40k-guldfiskskål men kan lockas över till att spela annan setting.

Jag har sett reklamen för andra forum i detta forum, men inget har hittills lockat mig i fördärvet - finns det någon annan som har något kul att locka med?
 

Drelis

Veteran
Joined
26 Jul 2017
Messages
45
Jag tycker du ska kolla in Tavern keeper. Det är enl mig den ultimata plattformen för PbP. Det finns en mängd olika kampanjer som är fria att ansluta till som spelar en massa olika spel.
Själv spelar jag två st olika kampanjer i The One Ring där och är otroligt nöjd med de grupperna.
Man måste dock ha lite tur med att hitta rätt SL och rätt grupp - en del kan vara lite jobbiga. OBS jag har inte stött på någon som varit otrevlig (under mina två år på plattformen) eller uppträtt kränkande på ngt sätt, utan bara irriterande eller inte svarar, eller bara spelar helt utefter egen agenda o skita i gruppen osv. Men då har jag bara lämnat kampanjen. Men alla är mkt artiga osv.
Det finns även taggar som man kopplar till kampanjer tex LGTB-friendly, Heavy roleplay, Beginner friendly osv...

Värt att kolla upp! :)
 

Amdir

Veteran
Joined
21 Oct 2015
Messages
3
Hej!

Jag är en av skaparna bakom Talanrien, ett textbaserat forumrollspel i fantasy setting. Miljön är inspirerad av mörk medeltida fantasy, och de ca 20-30 aktiva medlemmarna har väldigt varierande bakgrund, såsom DnD, Eon, etc. Fritt skapande och skrivande. Kolla in oss på vår hemsida www.talanrien.com och hoppa in på vår Discord så kan vi säkert hjälpa dig starta det du söker! :)
 
Top