Söker spelgrupp Play by Post/Chat - DoD 84

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Inget jag tänkt starta just nu, men pejlar lite intresse. Har en skriven situation för Drakar som jag skrev samman för ett tag sen till någon slags tävling här och tänkt köra någon gång, det är en högst öppen platsbunden situation med ett par extra regler inskrivna för äventyret i sig. Tanken är att spela Drakar 84 så nära RAW som det bara går med ett par små undantag.

Någon som känner sig taggad? Play by chat, asynkront så lite play by post-igt men via discord. Tre fyra spelare, max fem, är nog lämpligt, men även två fungerar nog rätt väl.
 
Last edited:

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Jag är intresserad :)
Blir det play-by-post eller voicechat?
Lite otydligt skrivet av mig, men tänker mig alltså play by post, men via discords textchat. Vi körde lite Classic Traveller i den formen som fungerade extremt väl och kanske puttrar igång igen och blev lite taggad att se hur detta kan fungera via chat också. Till skillnad från vanlig pbp gillar jag discords textchat då det ibland blir rätt rappa repliker när fler är inloggade samtidigt, men helt utan krav på mer än någon form av livstecken per dag. :)

Är nog några veckor/månad bort innan jag är redo att dra igång, och beror lite på läget med andra spel huruvida det passar, men tänkte att får vi ihop ett gäng som är intresserade så kan det få puttra igång med karaktärsskapande och lite världsbeskrivning osv och så får spel inledas när det passar.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Kul då är vi några stycken!

Med risk för att göra er djupt besvikna inser jag att jag farit med osanning, kommer vara DoD 85 som nyttjas, för det är vad jag har att tillgå, inte 84. ;) 2.1 och inte 2.0 enligt någon slags versionshistorik om jag förstår det hela rätt. Jag startar en server, styr upp lite där och bjuder in någon gång framöver.
 
Last edited:

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Gud, vad roligt det här verkade. Sånt här skulle jag oxå kunna tänka mig. Lycka till. Och jag ställer mig oxå gärna i reservplatskön
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Är de inte likadana? Själv har jag vara 87an så det blir en chock 😉
Glömde nog en blinkande smiley där. Tror de är rätt lika, med nå småfix. Men inser att det kommer nog i realiteten vara lite av en mashup mellan DoD 82 och DoD84/85, har faktiskt ingen aning om vad som skiljer sig gentemot 87, men borde kanske läsa den bara för att. :)
 

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
343
Location
Södertälje/Uppsala
har faktiskt ingen aning om vad som skiljer sig gentemot 87, men borde kanske läsa den bara för att. :)
Jag har till dags dato inte hittat någon vettig lista på skillnaderna, men de är i regel fler än vad folk brukar hävda.
På rak arm:
-Annat system för att avgöra turordning
-Har bara ett system för brytvärde medan 84 presenterar två alternativ
-Andra, dessvärre fulare, bilder
-Enligt inledningen hade man också bytt ut ett antal motståndare
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Ni som inte är vän med mig på Discord, skicka ett pm med discordnamn så kommer jag bjuda in till en server framöver. Inte bestämt mig riktigt än om vi kör alla som är intresserade eller om jag sätter en gräns på fyra spelare, leker lite med alternativet att köra två parallella spår med olika grupper. Men får se hur vi löser det.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Är det för sent att anmäla intresse?
Nejdå, men eftersom jag inte riktigt landat i hur jag vill hantera detta, mest baserat på tid och hur pbp-klickar med många deltagare, så nog bäst att alla räknar med att fyra första anmälda som kan kommer spela, resten inte. Men får se hur det blir, som sagt funderar jag på om en ska köra två parallella saker. Men vi får se.
 
Top