Plattform?

Gustav Lorentz

a.k.a. McKatla
Jag har knåpat ihop ett äventyr jag vill ge ut, i alla fall som pdf. Jag har en duktig tecknare i min spelgrupp som sagt ja till att göra bilder – men det är första gången vi båda skall ge oss på något sådant här (trots att jag skrivit många dussintals äventyr är det första gången jag vill ge ut ett). Så frågan är hur vi bäst samarbetar digitalt i detta projekt. Är Google docs bästa alternativet? Vad finns det för alternativ? Jag är en inbiten Mac-användare, han en lika inbiten PC-användare.

Är frågan hur ni ska publicera det eller hur ni ska samarbeta under själva produktionsfasen?

Jag har jobbat i google docs i typ alla mina projekt de senaste 15+ åren och tycker att det funkar riktigt, riktigt bra.

Inte perfekt ur integritetshänseende, men sånt tenderar att inte bry mig så mycket. Google kommer att läsa alla mina dokument och ha en förteckning över allt jag gjort. Det har jag landat i att jag nog är helt OK med.

Sedan är det ju också för mig tyvärr ganska låst – DocsFlow är den enda mjukvaran jag hittat av sitt slag, och den greppar tag specifikt i Docs och i InDesign. Så fram till den dag jag ids bygga något eget alternativ, så sitter jag fast med Google Docs, DocsFlow och InDesign. Att arbeta utan DocsFlow (eller något liknande) finns inte på kartan längre; jag har blivit för bortskämd.

Jag är en inbiten användare av google docs. Det är bara så praktiskt att kunna dela mappar till folk när man arbetar på saker tillsammans. Det funkar bra med att dela med en spelgrupp också, för de kan fortfarande få privata mappar i huvudmappen.

Back