KH Platser utan namn

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
Hej!
Tänkte starta en kampanj där RP är ombord på ett skepp med destination Krilloan vars besättning begår myteri och RP tvingas iland vid Rostkusten norr om Krilloan. Funderar bara på om staden som ligger där har något namn eller funktion eller om det är helt upp till mig att skapa?rostkusten.jpg
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Den har vi lämnat utan namn med mening - den är din att definiera hur du vill
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Insåg att en grej jag skulle vilja ha i födelsedagspresent är den svartvita kartan helt utan namn så jag kan skriva in bra-att-ha-namn för just min kampanj. Dels för att anpassa för kampanjnuet i den givna kampanjen men även för att göra lite historiska kartor till kampanjen.
 

Kensai

Veteran
Joined
8 May 2020
Messages
11
Jag skapat en egen stad - Ikardos (aka. "Vattenstaden" eller "Syndastaden") - som spelar en viktig roll första delen av kampanjen.

1625559885217.png

För att skapa stämning och känsla för mina spelare använder jag mig av coola bilder som får beskriva hur staden ser ut. Den här bilden har fått styra mycket för just Ikardos utseende:

1625560176335.png
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Insåg att en grej jag skulle vilja ha i födelsedagspresent är den svartvita kartan helt utan namn så jag kan skriva in bra-att-ha-namn för just min kampanj. Dels för att anpassa för kampanjnuet i den givna kampanjen men även för att göra lite historiska kartor till kampanjen.
Bra idé! Det bör vi kunna lösa!
 
Top