Nekromanti Plasten på omslaget...

Zolod

Veteran
Joined
6 Feb 2004
Messages
124
Location
Jämtland
Jag upptäckte just att det tunna plastlagret som omger de nya DODT böckerna har börjat lossna och "knorva upp" i kanterna :gremfrown:

Jag kommer nog bli tvungen att åtgärda det hela med lite tejp så att det inte börjar lossna mer och mer, då kommer förstås framsidan på böckerna se mindre tilltalande ut men jag misstänker att resultatet blir ännu värre om jag bara låter det vara...

Är det någon annan här som har samma problem?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det är ett ganska vanligt problem med böcker med laminerade mjuka pärmar. Jag blir tvärtom förvånad om det inte händer. Frågan är mest hur lång tid det tar.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,010
Location
Umeå
Jopp... det har hänt mig med, och det tog inte så lång tid från dess jag fick dem. Men med lite tejp är problemet löst.

- Zire
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nej, deet har inte hänt mig. Ännu iaf.
Man kanske skule vara ännu mer försiktig med böerna isåfall, eftersom de verkar korva upp sig på det sättet.

/ Johan K, som föredrar hårdpärm..
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Men vad fasen! Nånting som ni köpt för max en eller två månader sedan går sönder och ni sitter och ger varandra tejptips?!?!?!?!

Marschera er genast tillbaka till köpstället och kräv en ny för 17! Den som köpt ett spel för närmare 500 spänn ska kunna räkna med en betydligt bättre livslängd än så.

/Anders
 

Zolod

Veteran
Joined
6 Feb 2004
Messages
124
Location
Jämtland
Jo men som Krille sa så är det nog mer en regel än undantag att det händer med böcker som är gjorda på det sättet...
Så troligtvis så skulle samma sak hända igen och då har man tjorvat på helt i onödan...
 
G

Guest

Guest
Det fanns inte tid att sådant skulle hända mig eftersom ena boken typ exploderade i handen på mig när jag tog upp den ur boxen, ett blad lossnade innan jag ens hunnit läsa ETT stycke ur boken... Ruskig dålig kvalité. DoDT har tagit rekord på dålig limning...

Min lista:

1. DoDT
2. Neotech 2
3. Mutant Chronicles

Hur som helst... SF-Bokhandeln var väldigt tillmötesgående och ville skicka en ny bok till mig men jag skickade tillbaka hela eländet med box och allt och beställde Conan prylar istället...

DoDT´s kvalite är den samma både på utsidan som insidan...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Problemet ligger i valet att plastlaminera mjukpärmarna - har du tur håller det jättebra, men tillhör du majoriteten så lossar det, speciellt när böckerna används.

Jag föredrar lack före plastlaminering ndg rollspelsböcker. Typ jämt.

(och jag kan säga att även den ena av mina böcker påvisar liknande tendens att släppa. Samt att en sida är lös...)
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Den klassiska produkten i sammanhanget är väl Barbia, som trots att den måste sålt ganska mycket (det var ju under glansdagarna i vilket fall) existerar i ungefär 5 oskadade exemplar. Och de är olästa.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Inget blir lika klassiskt...

...som Mutant Chronicles. Det är det värsta limmade produkt någonsin. Alla kategorier.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
MC (OT)

Fast jag har både en v1 och v2, båda använda, i perfekt skick ndg sidor som sitter kvar. Jag ringer Guiness.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Re: MC (OT)

Grattis! :gremsmile:

Fast version 2 av Mutant Chronicles var bra limmad - i alla fall vårt exemplar. Inte som i Version 1 då man öppnade den så hörde man hur sidorna hoppade ur ryggen :gremfrown:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Inget blir lika klassiskt...

Jag anser att Castle Falkenstein är betydligt sämre än MC, faktiskt. Jag har båda böckerna med lösa blad, men inget av dem är jag själv skyldig till. :gremsmile:


/Dimfrost
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Re: Inget blir lika klassiskt...

Jag har inte Castle Frankenstein så jag kan inte jämföra. Säger du det så får jag väl tro på dig.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Ja, dito [ANT]

Limmet i CF existerar endast som en vag myt bland bokstavsstammarna på sidan 172. Tur att själva spelet genomäger så hårt :gremsmile:


/Feliath — Nöjd som fan
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Jag har ett av dem antar jag! :gremwink: Fast jag plastade in min för hand och tar hand om den som jag gjort med alla mina böcker. Skulle nästan säga att den är i nyskick om det inte var för att jag just plastat in den ... så den skulle kunna hålla sig i ... nyskick.

Halvbra äventyr i vilket fall.
 
G

Guest

Guest
Re: Inget blir lika klassiskt...

Medhåll här. Min MC bok har i princip reducerats till en bunt papper... Och nästan lika illa är det med min neotechbok.
Dessa erfarenheter har resulterat i att jag nästan aldrig törs röra mina mjukpärmsböcker. :p
 
Top