Nekromanti Planetouched

Chiana

Veteran
Joined
9 Jun 2001
Messages
3
Hej det var ett tag sedan!
Jag kan ju ta och börja med några citat från en tidigare diskussion. (Som jag helt och hållet missade. Jag hade nästan glömt bort detta forum)


--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

josun000

Min hemsida (http://www.geocities.com/josun004) och sidan Planetouched (se länk på min sida)planerar ett sammarbete. Sidan bara växer och växer och jag vill tacka alla som har besökt den. MvH Johan webmaster på D&D 3rd Edition.


Caen Ka-sun-dor

Vad som är så coolt är att det är 5(fem!)tjejer som rollspelar utan en enda kille! Det är helt fantastiskt och defenitivt första gången jag har sett något sådant......
Wow, fem tjejer som rollspelar som spelgrupp....Det är för mycket för mig, jag tror jag smäller av!


Kitzune

Ett tag kände jag nästan att man skulle gå med, men
statistiken skulle paja ;-)


Caen Ka-sun-dor

Precis! Den statistiken ska man vara rädd om! Det är troligtvis sveriges enda spelgrupp med endast tjejer....


Punger

Skulle vara kul att få veta hur det går till när dom spelar. Är det ingen som kan fixa en inspelning?
Det borde ju var avissa skillnader. Men vilka?
*Trodde knappt sina ögon först*

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

Vad jag vill ha sagt med detta är att det är kul att ni tog upp det här. Visst är det ovanlig, ja kanske unikt att vi är fem tjejer som spelar i en rollspelsgrupp UTAN killar, men spelar tjejer och killar olika? Stor skillnad?


Chiana Waylane, Member of the Amazonian Sisterhood
Planetouched (http://come.to/planetouched/)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har tyvärr aldrig haft nöjet att spela med någon tjej men jag inbillar mig att det kanske hade blivit lite seriösare och inte lika stökigt. Inte lika mycket grabbighet och halvmacho trams. Fast det kanske bara är fördomar. Det största problemet är nog att det finns så få tjejer som spelar.

"Talk is cheap because supply exceeds demand"
 

Rage

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
64
Location
Borlänge
Jag har spelat med tjejer och killar ganska mycket. Vi har en tjej som alltid är med i gruppen och jag kan säga att det kan vara precis lika stökigt om man spelar med tjejer eller killar. Det hela beror på personernas humör samt spelledarens förmåga att göra det hela intressant och roligt, vilket varierar mellan olika grupper.

"Dispose of them discreetly,
Demolish them completely."
-Fred the Singing Bandit
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Enligt min erfarenhet är det ingen större skillnad mellan att spela med tjejer och killar. I min nuvarande spelgrupp på fem personer är TRE av dem tjejer och två är killar. Då jag har ett överskott på kvinnliga spelare kan jag tänka mig att leasa ut en eller två under en kortare period ;-)

/Anders
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Huruvida killar och tjejer spelar rollspel olika diskuteras ständigt (av dem som finner det värt att diskutera så ofta)
men jag tror själv att vi spelar olika, definierat av värderingar och intresse och inte av kön.

När jag har något av värde att säga, då ska jag göra det.

// Douggie
 
Top