Troberg
Sinister eater
Jag tror vi alla har problem att få till speltillfällen. Det finns en massa polls och sånt, men då måste man lägga upp alternativ.
Så, jag tänker mig något i stil med det här:
* Man loggar in.
* Man får upp en kalender.
* Man kan klicka på dagar då man kan (ett klick till togglar av den).
* Man kan för varje dag se om man själv klickat på den, samt hur många som klickat. Mouseover visar vilka.
* När alla kan någon dag så "lyser man upp" den på något sätt.
* Detta sker live.
* Klickade dagar sparas mellan sessioner.
Typ, en kalender-heatmap.
Det hade gjort det så mycket enklare att planera när man inte behöver lägga upp alternativ i förväg, inte behöver sitta "Vem kan nästa lördag?" osv.
Någon som vet om det finns något sådant? Kan man hosta den själv är det en bonus.
Själv är jag usel på web, hade det varit ett Windowsprogram så hade jag gjort det på en dag. Men, om någon behöver ett hobbyprojekt, så är det en option...
Så, jag tänker mig något i stil med det här:
* Man loggar in.
* Man får upp en kalender.
* Man kan klicka på dagar då man kan (ett klick till togglar av den).
* Man kan för varje dag se om man själv klickat på den, samt hur många som klickat. Mouseover visar vilka.
* När alla kan någon dag så "lyser man upp" den på något sätt.
* Detta sker live.
* Klickade dagar sparas mellan sessioner.
Typ, en kalender-heatmap.
Det hade gjort det så mycket enklare att planera när man inte behöver lägga upp alternativ i förväg, inte behöver sitta "Vem kan nästa lördag?" osv.
Någon som vet om det finns något sådant? Kan man hosta den själv är det en bonus.
Själv är jag usel på web, hade det varit ett Windowsprogram så hade jag gjort det på en dag. Men, om någon behöver ett hobbyprojekt, så är det en option...