Nekromanti Place att va på (OT)

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Hej!
Vi i våran grupp brukar ha problem vart vi ska va nånstans.
Vi är ett gäng på 15-17år som alla bor hemma, det är ju ok när någons föräldrar är borta och så men annars är det svårt...
Vart brukar ni andra vara någonstans?
Och kruxet är det att det är svårt att få till en kväll då ingen ska ut och "parta", och när man äntligen gör det så finns det ingenstans att va/images/icons/sad.gif
Så har ni nåt tips?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Var vi brukar hålla till och spela?
Tja.. Eftersom alla bor på landet i villor så finns det alltid ett garage, lusthus el. källare hos nån att vara hos.
I värsta fall har vi bara sattit instängda på nåns rum och försökt dämpa oss lite.

Ni kan ju spela i ett växthus/tält (brrr, på vintern) el. hyra en husvagn å sitta i.

Hänvisar annars till den här tråden.

/[color:448800]Han</font color=448800> som undrar hur startinlägget kan vara OT? Det handlar trots allt om rollspel
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Jag sitter antingen på mitt rum (om vi spelar under dagen) eller vid vårt middagsbord om det är kväll, i sådana fall brukar jag tvinga upp familjen till deras sovrum så vi kan spela.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Här & där..

Vi brukar vara hemma hos varandra i vilket fall som hellst, även om föräldrarna brukar vara hemma. Burkar låsa in oss i ett rum. Men annars så kan man ju alltid sitta ute på sommrarna när det är bra väder & på vintern så får man som sagt hålla sig inne.
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Re: Här & där..

Hur gör ni med alla knott och mygg /images/icons/devil.gifar då?
Jag tror att det är omöljigt att sitta ute hos oss här hemma, för här blir du fan uppäten.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Här & där..

Tja, man kan ju va ute när det är fint väder på vinter oxå faktiskt... med snölyktor och lägereldar... kan skapa hyfsad stämning/images/icons/thinks.gif. Kan ju dock vara lite svårt att greppat tärningarna efter ett tag/images/icons/doh.gif. Fast det är klart - har förstås inte provat på det själv - ännu
 

Wolfmaster

Warrior
Joined
22 Oct 2000
Messages
209
Location
Karlskrona, Blekinge, Sweden
Typ fritidsgård eller om det finns nogpn förening tex. fotbollsklubb eller nåt så skulle ni kanske kunna få låna deras lokaler, det är ju inte så många som spelar fotboll en fredagkväll /images/icons/wink.gif
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Spel?

Rondeller på östermalm är klart bästa stället att sitta på
mitt i natten en kall vinternatt!!!


Ty fusan, vad häftigt. Vad spelade ni där då?

/Alexander Gyhlesten
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mysvarning !!

Det där ät ju ganska mysigt faktiskt ! Kan man ju åxå ta med lite varm oboy åxå, så blir det ännu bättre !!/images/icons/smile.gif
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Mysvarning !!

Kan ju grilla lite korv till oxå.../images/icons/laugh.gif. Fast dock inte spelmaterialet. Även om det skulle gå dåligt/images/icons/devil.gif
 
Top