Nekromanti Pjuppes miniatyrmålningsprojekt 2014, vecka 01

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Då var det dags att ta tag i penseln och fortsätta Sisyfosarbetet att minska min löjligt stora hög av omålade miniaturer. Detta år hade jag tänkt att koncentrera mig mer på kvantitet och snabbmåla och quickdippa så många miniatyrer jag bara kan.

Huvudmålet för året är att måla minst 300 figurer samt att varje miniatyr som jag köper under året ska också vara klar vid årets slut.

Delmål för 2014.
Måla minst 50 miniatyrer "på riktigt"
Måla klart alla metallminiatyrer jag köpte förra året (siffrorna kan komma att sänkas ifall jag bestämmer mig för att jag inte behöver vissa miniatyrer, som exempelvis dvärgminiatyrerna från Stonehaven som har för stor skala för min smak)
- Warlord games metal miniatures (4)
- Hasslefree Miniatures (5)
- Games Workshop (2)
- Game Zone (1)
- Darksword Miniatures (3)
- Otherworld Miniatures (23)
- Stonehaven (19)
- West Wing (4)
- Red Box Games (7)
Måla klart alla "speedpaint"-miniatyrer jag köpte förra året (siffrorna kan komma att sänkas eftersom de flesta kommer i en box på mellan 20-40 miniatyrer, och så många av varje sort behöver jag inte)
- Reaper Miniatures Bones Kickstarter (228)
- Warlord Games (42)
- DDM (2)
- Mantic Games (11)
- Pathfinder Battles (37)
Måla klart mina RGB Helsvakt miniatyrer (8)
Måla klart mina RGB Njorn miniatyrer (12)


Först ut är Mr Bones (som ska symbolisera min vilja att bli klar med alla Bones-miniatyrer från kickstartern), samt ett Bones-troll plus två Pathfinder Battles-miniatyrer (Giant Caveweaver Spider, Toad Demon).
 

Attachments

Top