Nekromanti Pitch: Pulp Quest

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Jag funderar på att påbörja ett nytt projekt med namnet Pulp Quest. Jag har tidigare skrivit 66 demoner på Wordpress och det har varit trevligt men det har inte lyft. Det senaste inlägget om att statta upp tennfigurer har fått mig att tänka i nya banor. Jag funderar på att ta den biten, som jag kallat Hybrid-spelet, och bygga Pulp Quest utifrån det.

http://66demoner.wordpress.com

Spelidén är att det finns odödliga medvetanden i världen som är oförändrade genom historien. Dessa medvetanden kan besätta människor och uppleva äventyr i vilka tidsepoker som helst. Om de odödliga medvetandena är gudomliga eller en framtida teknisk lösning spelar just nu inte så stor roll.

Spelarna är dessa medvetanden. SL väljer ut en tidsperiod inför spelmötet och meddelar spelarna i god tid. Spelarna skaffar varsin tennfigur att spela och kanske målar upp den. Tennfiguren i sig dikterar vilka värden den har. Därefter träffas man och spelar äventyret.

Inspirationen drar jag från Dollhouse (teveserien), Falken (soloäventyren), Assassin's Creed (tevespelet) samt Pulp-genren. Pulp innebär egentligen att man tager vad man haver och ger plats för hela diskbänken i den fantastiska berättelsen.

Är det värt att satsa på?
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Ingen tyckte detta lät intressant. Nu har jag i alla fall börjat med spelet men bytt bort premissen om odödliga medvetanden mot en vadsomhelst steampunk-känsla som jag hoppas kan lyfta.

http://pulpquest.wordpress.com

Denna gången är det på engelska.
 
Top