Nekromanti Piratmat + grilla = Sant??

Johan K

Gammal & dryg
Nu är det som så att jag behöver lite tipps på vad man kan grilla över öppen eld i pirat-temaväg??
Står helt still i skallen min, tyvärr.. =/

Vad som helst funkar bara du snattat den. Tänk bara vad apcoolt det skulle vara att halvvägs in i middagen, när nån säger "Tja, gott var det, men inte särskilt piratigt" lite avmätt bara säga "jag har snott det".

Ta på en långrock med stora fickor nästa gång du går till ica. :gremcool:

/Anders

Jag har hört sägas att ordet "buccaneer" kommer av de karibiska piraterna vana att grilla spädgris (bucano) över öppen eld. Huruvida detta är sant eller en faktoid vet jag inte.

Johan K said:
Nu är det som så att jag behöver lite tipps på vad man kan grilla över öppen eld i pirat-temaväg??

Jag kan inte hålla mig längre.

Om man ska elda något... pirattema... så måste det ju vara så att man bränner... cd-skivor.

Förlåt.

krank said:
Johan K said:

Jag kan inte hålla mig längre.

Om man ska elda något... pirattema... så måste det ju vara så att man bränner... cd-skivor.

Det var lamt... Det var så lamt att jag funderade på att dra det skämtet..

Mekanurg said:
Jag har hört sägas att ordet "buccaneer" kommer av de karibiska piraterna vana att grilla spädgris (bucano) över öppen eld. Huruvida detta är sant eller en faktoid vet jag inte.

Detta är vad jag har läst mig till också.

Det blev fisk faktiskt... Lax närmare bestämt, gott som tusan blev det!!

Ugnsbakad laxfilé på saltbädd med potatis, synnerligen mumsigt, känns piratigt. Kan tillagas under enkla omständigheter.

Det kan jag tänka mig att det är mumsigt!
Vi hade lax, citron & persilja som vi kokade ihop på en glödbädd.

Ska testa det du nämnde Mekanurg!

Back