Nekromanti Pirates of the Caribbean

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
Verkar som om jag inte gör något annat än att posta länkar till diverse trailers här på forumet. :) Denna gång är det trailern till Pirates of the Caribbean!

Jösses! Pirater, odöda, fäktning, Johnny Depp ... den här filmen verkar innehålla allt jag avgudar!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
Re: Vi hittar själva...

Må så vara, men det är en bra öppning för att få ingång en diskussion om filmen, eh?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Vi hittar själva...

Om inte annat så är det bra för oss som inte orkar leta reda på trailsers själva :gremwink:

/Seinet Wintermute - Hade en trevlig dag på GothCon idag
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Johnny Depp som pirat?

Öhh... och dessutom odöda? Nää, jag bangar nog, trots att det är den första piratrullen på urminnes tider.


Storuggla, tacka vet jag Polanskis "Pirater"
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Kan det bli bättre?

Jag kan inte se trailern, men filmen vill jag se. Johnny Depp och odöda pirater, det är ju strålande ^_^
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Kan kan...

Kan kan det väl. Alltså, pirat-Depp... nä, jag är El Skeptiko!


Storuggla, det var ett piratnamn om något det...
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Har sett trailern redan, och väntar med spänning på den färdiga filmen. Är ett stort Depp-fan. Jag tycker han sätter en underbar prägel på alla roller han gör. Och med alla de andra ingredienserna i filmen kan det ju bara bli ballt.

Pirater Rockar!!!!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
Re: Kan kan...

Johnny Depp är bäst, det är bara att konstatera. Pirater är hur coola som helst! Ödöda är läskiga och ... döda. :) Kan en kombination av detta bli fel? Nej! Om inte annat så lär det inspirera till en hel del piratkampanjer runt köksborden runt om i världen.


Förresten, på tal som sjörövare: SINBAD: LEGENDS OF THE SEVEN SEAS trailern finns nu att ladda ner.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Måste ses!

Men det sa jag å andra sidan även efter trailern till "Dungeons and dragons" också - och iiiiiiih, vad den var dålig!

Jag gillade Depp skarpt i 9th gate och Sleepy Hollow, jag tycker att han verkar göra sig som en piratkapten. Jag får lite Mumienmatiné-känsla av trailern, och den var ju härlig och uppfriskande!
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Vi hittar själva...

Börja då med att se filmen och skriv sedan en recension som låter mer än "Den var cool, ball och hade häftiga specialeffekter".
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
Re: Vi hittar själva...

Hm. Jag har inte för vana att skriva recensioner av filmer. Men, du vet, då måste ju absult inte läsa dessa "trailer-trådar" om du inte vill.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Kan kan...

Depp är den enda större, yngre, skådisen i Hollywood som jag verkligen erkänner som riktigt bra. Andra skådisar har kanske vinnande personligheter och sådant, som lysr igenom, men det är just det som är problemet. Genom att titta på Depps arbeten kan jag knappt få en aning om hur han själv är i övrigt.

DET är skådespeleri! :gremsmile:

Dessutom har jaag har jag alltid velat se honom som en actionnisse, för att se hu han klarar det. Fast jag tror inte att the 9th gate kommer överträffas av det här, på långa vägar, men...

Jag ska se filmen, den kommer hit väl?

/Mask
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Johnny Depp som pirat?

Håller med om Polanskis Pirater. Det är en suverän sjörövarrulle. Nästan lika bra som Captain Yellowbeard och Mupparna på Skattkammarön. Men jag tycker nog att odöda verkar ballt; jag säger bara en sak: LeChuck!

/Mats, har inte sett trailern men tar sig friheten att tycka hej vilt ändå
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Re: Johnny Depp som pirat?

Ja! Jag fick också flashbacks till mina tider som swashbucklande mes i kråsskjorta som skulle klura på pussel med rent ut sagt absurda lösningar!
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
I sell these fine leather jackets! [ot]

Jag älskar Monkey Island. Guybrush är min gud!
Är också vansinnigt förälskad i dessa spel. Inget pusselspel kommer ens i närheten. Ska nog sätta mig och spela igenom spelen igen (fyran exkluderat, som jag inte ens prövat, väntar tills de gör en re-make där man inte använder tangentbordet :gremwink:).

Har sett trailern för filmen nu också. Den blir nog en höjdare. Allt med pirater blir på något sätt automatiskt bra.

/Mats, gjorde reparteeregler till Gondica för att få det mer som Monkey Islands dueller
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Johnny Depp och Geoffrey Rush. Två av mina favoritskådisar i samma film.

Det enda som kunde bli bättre vore om man i samband med filmen raggar upp Sid Meier och låter honom utveckla en uppföljare på PC-spelet Pirates Gold... :gremwink:

-R
 
Top