Nekromanti Pinsamt, SF-bokhandeln...

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Krille;n127668 said:
...åter till ämnet. Jag har ju märkt att SF-bokhandeln i Göteborg regelmässigt är en vecka efter Stockholm och Malmö, och när det gäller Järn var de ännu slöare. Hur får man SF-bokhandeln i Göteborg att bli, öh, lite mer alerta på rollspelshörnet (som bokstavligt talat är ett hörn längst in längst ner)?
Du menar sen de bytte lokal och minskade storleken på hyllan och ersatte 10 olika böcker med 10 likadana böcker, samt slutade ta beställningar på rollspel i butik? Jag vet inte, det är ju samma personer bakom butiken fortfarande, kanske sluta köpa brädspel där och tvinga alla som gör det att köpa rollspel istället (då det var den avdelningen som expanderade mest in på rollspelens territorium)?

/Zorbeltuss
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Mitt tips är att man som konsument påtalar för berörd butik att man sjukt gärna handlar hos dem, och tar del av nyheter från dem när man inte hunnit crowdfunda.
Be dem sedan kontakta tillämplig rollspelsdistributör.
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Sen tror jag, som folk tidigare nämnt, att det är kasst för butikernas rollspelshyllor det här med crowdfunding. Jag tänker köpa i butik för att stödja en större rollspelshylla!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ezping Orm;n127686 said:
Så... När kan vi förvänta oss att Järn finns i Göteborgsbutiken?
Jag pratade med SF-bokhandeln igår, och det är beställt och ska komma "under veckan".

Om jag förstår saken rätt så köps allting in centralt i Stockholm, och Malmö- och Göteborgsbutikerna beställer sedan internt från Stockholm.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
587
Jag har varit inne ett par gånger i Gbg-butiken och frågat efter senaste Eon-äventyret - killen i kassan verkade missnöjd med att de inte får in samma som Sthlm och Malmö, han sa att det var något kontinuerligt missförstånd eller fel i systemet, eftersom de ska ha sortimentet. Han nämnde Järn, "vi har ju inte fått in Järn heller". Tråkigt!
 
Joined
17 Sep 2015
Messages
10
Hej!
Enligt den semi-analoga slagruta vi förfogar över har närmare en tiondels ton rollspel levererats längs SF-Bok Göteborgs kraftlinjer. Det kraftiga utslaget kan bara bero på att ett mytiskt rollspel befinner sig i offergåvan.

/Quasimodo
 
Top