Nekromanti Pinsamt, SF-bokhandeln...

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
SF-bokhandeln i Göteborg fungerar tydligen lite annorlunda jämfört med Stockholm och Malmö när det gäller rollspel. Brukar alltid vara betydligt långsammare på att få in nya rollspel. Tyvärr. :(
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
McKatla;n127536 said:
Vad gäller det för produkt?
Subforumet tråden ligger under kanske ger en liten antydan. ;)

För att förtydliga: pinsamheten ligger i att de inte lyckats få spelet till Göteborg trots att det funnits ute i över en vecka på de andra platserna, och trots att det i någon mening kommer från Göteborg ursprungligen...
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,034
Bolongo;n127555 said:
Subforumet tråden ligger under kanske ger en liten antydan. ;)

För att förtydliga: pinsamheten ligger i att de inte lyckats få spelet till Göteborg trots att det funnits ute i över en vecka på de andra platserna, och trots att det i någon mening kommer från Göteborg ursprungligen...
Oops! Så går det när man följer länkar under "senaste inlägg" utan att kolla vilket subforum det kommer från...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,258
Location
Örebro
Intressant att vår lokala bokhandel här i Örebro, Lindhska Bokhandel, redan har fått dem sedan länge. Man tycker ju SF-bokhandeln i Göteborg borde vara snabbare på pucken.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,411
Location
Umeå
Tycker nog inte att Göteborg ska skämmas så mycket, inte ens Sveriges bästa rollspelsbutik har spelet inne.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,411
Location
Umeå
Egentligen så ska ju inte butikerna behöva ha det inne, alla ÄKTA ROLLSPELARE har ju spelet redan. De som verkligen ska skämmas är ju de rollspelare som behöver gå till butiken för att få tag på det.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Zoth-Ya;n127596 said:
Egentligen så ska ju inte butikerna behöva ha det inne, alla ÄKTA ROLLSPELARE har ju spelet redan. De som verkligen ska skämmas är ju de rollspelare som behöver gå till butiken för att få tag på det.
Vaddå? Menar du att det redan är någon som lagt ut det på piratebay?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,258
Location
Örebro
Rymdhamster;n127616 said:
Vaddå? Menar du att det redan är någon som lagt ut det på piratebay?
Jag tror han menar att du borde ha varit med och crowdfundat det.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Rymdhamster;n127616 said:
Vaddå? Menar du att det redan är någon som lagt ut det på piratebay?
Jag tror att det inte är det han menar.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Björn den gode;n127617 said:
Nej men alla äkta rollspelare stöttade förstås indiegogokampanjen.
Alltså, det gjorde jag ju. Men jag vill ha ett ex till, för att:

a) Det är en annan omslagsbild på den vanliga utgåvan, som också är vacker.

b) Jag vill inte att mina spelares flottiga fingrar skall hamna på min fina specialutgåva.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,034
Zoth-Ya;n127596 said:
Egentligen så ska ju inte butikerna behöva ha det inne, alla ÄKTA ROLLSPELARE har ju spelet redan. De som verkligen ska skämmas är ju de rollspelare som behöver gå till butiken för att få tag på det.
Håller inte med alls. Jag är urtrött på alla dessa crowdfundingkampanjer - jag vill kunna kika på spelet, känna hur det känns i handen, kanske läsa en recension eller höra vad folk som läst och spelat tycker INNAN jag köper. Mina hyllor har fyllts av spel som lät bra och som jag därför backade, men som sedan faktiskt inte var särskilt intressanta – varpå de står närapå olästa och samlar damm. Min gissning är att de som köper alla rollspel på crowdfundingjstadiet nog inte primärt är spelare utan SAMLARE (eller bara har för mycket pengar...).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
McKatla;n127645 said:
Min gissning är att de som köper alla rollspel på crowdfundingjstadiet nog inte primärt är spelare utan SAMLARE (eller bara har för mycket pengar...).
Men det är väl just vad Zoth-Ya menar? Att en äkta rollspelare inte spelar rollspel. :)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
anth;n127658 said:
Men det är väl just vad Zoth-Ya menar? Att en äkta rollspelare inte spelar rollspel. :)
Stå-i-hyllan-och-samla-damm is play!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
...åter till ämnet. Jag har ju märkt att SF-bokhandeln i Göteborg regelmässigt är en vecka efter Stockholm och Malmö, och när det gäller Järn var de ännu slöare. Hur får man SF-bokhandeln i Göteborg att bli, öh, lite mer alerta på rollspelshörnet (som bokstavligt talat är ett hörn längst in längst ner)?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Krille;n127668 said:
...åter till ämnet. Jag har ju märkt att SF-bokhandeln i Göteborg regelmässigt är en vecka efter Stockholm och Malmö, och när det gäller Järn var de ännu slöare. Hur får man SF-bokhandeln i Göteborg att bli, öh, lite mer alerta på rollspelshörnet (som bokstavligt talat är ett hörn längst in längst ner)?
Anställ stockholmare?
 
Top