Nekromanti Pimp my rollperson

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Jag behöver hjälp med att fläska ut min rollpersons bakgrund, kontakter och personighet, alla förslag völkomna, ju sjukare desto bättre.

System: D&D 3.5
Värld: Faerun
Gubbe:
Drow, man, cloistered cleric of Chronepsis 1 (Domains: Fate, Planning, Knowledge) /wizard 1 /psion 1 (Telepath)
True Neutral
Statlinje:
Str 15
Dex 18
Con 16
Int 20
Wis 16
Cha 15

Färdigheter:
Höga sociala färdigheter, höga kunskapsfärdigeter

Koncept
Ambitiös aspirerande upplyst despot. Vill ta över sitt hemland och stöta dom gamla gudarna. Platonisk filosofkung och intrigmakare.
Är av åsikten att världen är en illusion skapad av gudarna, så länge gudarna tillåts påverka dödligas affärer så kan dom dödliga aldrig uppnå sin fulla potential. LIte ung. som vissa ser på konflikten i mellanöstern, en relik av kalla kriget som bara kan lösas om folket där får bena ut det själva, utan inblandning av andra.

Karaktärsdrag
Fanatisk, arrogant, absinent.
Gillar träning, resor, filosofi och blomsterarrangemang

Obesvarade frågor:
Hur blev han neutral?
Vilka spännande kontakter har han?
Hur i helvette får jag ihop en drow med tre yrken som dessutom dyrkar drakarnas dödsgud?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Oh! Han är ju neutral för att han slagit sig loss från det Lolth kontrollerade drow samhället efter att han var med vid en räd som fångade en präst/predikant som dyrkade Chronepsis. Din karaktär är en psion/wizard och att vara de sakerna är två av de få sätt män kan få makt och status i drow samhället. Alltså kände han en massa andra ambitiösa män. Så han skapade ett hemligt sällskap av psions och magiker och med tiden rangers och fighters. Sedan slog de sig ut, efter en jäkla massa planerande och intriger, och flydde till ytan.

Dina kontakter är andra drows som är med i det hemliga sällskapet. De har spritt sig över svärdkusten och har börjat rekrytera folk från andra raser till brödraskapet (No Girls allowed!)

Allternativt är du en albino drow och den utvalda av Chronepsis.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Alltså, predikanten omvände din karaktär och det hemliga sällskapet är religöst inspirerat.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Det är sant som dom säger i kyrkan, i tider a nöd kan man alltid vända sig till God45.
Tack!
 
Top