Nekromanti Pilkoger

Tobbger

Veteran
Joined
24 Jan 2003
Messages
22
Location
Jämtland
Är det någon som vet hur man gör med pilkoger?
En spelare som jag är speledare över fick dessa grejer som startutrustning: "Lätt skjutvapen + 3 strängar, 12 pilar och koger.

Han fick väl tolv pilar? men varför står det 12 pilar och koger? Betyder det att han fick 12 koger också?
Och vad gör han strängarna? Kan de gå av om man spänner för hårt? :gremconfused:

Tack på förhand...
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
Tolv pilar och ett koger, inte tolv koger. Jag brukar låta strängen gå av för det mesta när spelarna fumlar med sina pilbågar. Strängen kan bli utsliten också och spricka när man använt den för länge. Så det kan vara bra att han några extra med sig. Om man nu vet hur man byter sträng.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Tja, glömmer man bort att vaxa strängen så är det problem, då blir det svårt att skuta, så vax torde ingå också. Dessutom så brukar den gå av vid fummel
 

Hanoi

Veteran
Joined
5 Jan 2003
Messages
79
Location
Lidingö
Han fick väl tolv pilar? men varför står det 12 pilar och koger? Betyder det att han fick 12 koger också?
nej, han fick ett koger med tolv pilar (ett koger är en behållare för pilar)

Och vad gör han strängarna? Kan de gå av om man spänner för hårt?
eh, ja de väl klart
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Man har oftast inte sin båge spänd. Det sliter mkt på den och böjer den, så den förlorar sin spänst.
Jag vet inte hur det är med alvernas jättebågar, men en spänd båge kan man inte bara slänga in på hotellrummet hur som helst. Den blir känslig för stötar när den är spänd.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
skjuta... det borde framgå rätt klart av vad den här tråden handlar om. Dessutom är det lite onödigt att anmärka på enskila stavningsfel
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Jag tycker att det är väldigt onödigt att överhuvudtaget stava fel på så enkla ord som skjuta.
Är det bara jag som läser igenom mina inlägg innan jag skickar dem? :gremconfused:
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Då kanske det är läge att påpeka att "ivenhoe" är fel av två anledningar.

Dels för är det ett personnamn och ska därför ha stor bokstav, och dels för att det faktiskt stavas "Ivanhoe" med a istället för e då.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Det var väl onödigt (OT)

"Jag tycker att det är väldigt onödigt att överhuvudtaget stava fel på så enkla ord som skjuta."

Jag tycker att ditt inlägg var rätt onödigt, du förstod väl vad han menade?

"Är det bara jag som läser igenom mina inlägg innan jag skickar dem?

Nej, det gör även jag. Men till skillnad från vissa andra läser jag också igenom mitt forumsnamn innan jag signar upp.

Mvh Victor Palm...

...Som även han stör sig på felstavningar och särskrivningar.
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Re: Det var väl onödigt (OT)

Men till skillnad från vissa andra läser jag också igenom mitt forumsnamn innan jag signar upp
Mitt användarnamn tog jag från min dåvarande hotmail och är på intet sätt felstavat, bara för att Wilfred (eller snarare sagt Mr Scott) stavade sitt på ett sätt behöver väll inte alla stava lika, eller?
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Mitt namn är "Zug209_ivenhoe" inte "Zug209"_"Ivenhoe". Alltså inte två namn utan ETT . OK?
Mitt sätt att stava Ivenhoe kan kanske kan diskuteras, men det är ingen felstavning jag vet att det stavas med a men valde av olika anledningar en annorlunda stavning. Ajt. :gremgrin:
 
Top