Nekromanti Pilbågsskada?

Folken Fanel

Veteran
Joined
10 Jun 2001
Messages
3
Hallå allihopa.

Har funderat på en sak som jag inte riktigt fattar. Har precis gjort en alv otroligt nog som använder en pilbåge.
I alla fall så funderar jag på skadan. Det står K+ob4t6 K+3t6+2 och så vidare. I skada ovanför så står det "Observera vidare att även om det på till exempel bågar står en skadekod som ser ut så här: K+obxt6, innebär det inte att bågar ger krossskador, utan bara det att Grundskadan baseras på enbart skyttens STY."
Där kommer det jag inte fattar. Ska man lägga till nån skada från Grundskadan som på ett svärd eller? Jag tycker det låter som att man skjuter hårdare ju mer STY man har. Men hur mycket mer i så fall? Eller om det inte är så varför står det K framför skadan? Hur markerar det att skadan baseras på hur mycket STY skytten har?

Tacksam för svar.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Där kommer det jag inte fattar. Ska man lägga till nån skada från Grundskadan som på ett svärd eller? Jag tycker det låter som att man skjuter hårdare ju mer STY man har. Men hur mycket mer i så fall?"

Så mycket som grundskadan för Kross säger.

Har du grundskada Kross Ob1T6+2 och skadekoden på bågen på nära håll säger K+Ob4T6 så blir den totala skadan som du rullar Ob5T6+2 (dvs Ob1T6+2 + Ob4T6).

Dock ska du inte slå på krosskadetabellen när du ska göra om skadeverkan till skador och extraskador, utan istället på stickskadetabellen.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Alla pilbågar gör ju stickskada och "K" är grundkrosskadan som är baserad på STY, man gör alltså mer skada om man är starkare...
 

Roblin

Warrior
Joined
2 Apr 2001
Messages
208
Location
uppsala, sverige
Kolla på tråden innan!

Vi har precis börjat om frågan hur vida styrkan har något med hur mycket skada man åstadkommer att göra..

-roblin-
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
neo är tillräckligt pedagogiska för min del [nt]

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.
 
Top