Nekromanti Pickmans model, fast hårt alltså....

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Mig påminner den mest om familjen i Motorsågsmassakern med deras husdekorationer av kroppsdelar... som iofs var inspirerat av Ed Geins skinnslöjdsjobb i verkligheten.  Sensmoralen är väl att alla otäckheter man kan hitta på redan har provats på riktigt nån gång, nånstas, såvida det inte är nåt som inte <I>går</I> att göra på riktigt.

--
Åke
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Sjukt, så jäkla sjukt

SJUKT?

det var ju underbart..

titta på videon också.. där såg man mer..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jaja...

HeHe ! Det var ju en ganska sann bild av det hela ! Som sagt, vem behöver egentligen spela skräckrollspel...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Re: Sjukt, så jäkla sjukt

Hur sjuk är du på en skala?
Du måste ju hålla med om att det är tämligen barockt. Visst kan man jiddra lite om vad som är konst och inte, men döda kroppsdelar, mänskliga eller ej, hör bäst hemma i spel enligt min uppfattning. Vafasiken skall man nu hitta på för att fylla spelarna med avsmak?



Svartsmurfen.
- http://www.algonet.se/~johan-ek
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ur led är tiden !

Ja, sjukt är det. Men nu förtiden så verkar det som man måste ta till mer konstiga saker för att chocka oss. Förr i tiden tror jag att det räckte med att spela sådana här saker, nu har det kommit ikapp spelandet. På gott & ont..

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Re: Ur led är tiden !

Mest ont, tycker jag.
För mig var (roll)spel en slags ventil. man kunde göra saker som man inte kan i normala världen. åka till konstiga länder, döda konstiga djur och vara hårdnackad deckare (dåliga exempel, men du fattar nog vad jag menar).

Skulptera i kött från människor var dock något som skurkar pysslade med, bara för att dom var onda.

Vad hände med moral och god smak? Har jag verkligen blivit så gammal så att jag måste fråga mig det?


Svartsmurfen.
- http://www.algonet.se/~johan-ek
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Re: Ur led är tiden !

Ok, visst kan jag hålla med. Jag kan säga en hel del saker som ser värre ut. mäniskans förmåga att göra äckliga saker mot andra är ju som bekant ganska stor. Jag tycker ändå att det är en annan sak. De offren hadde inget vall, det gjordes inte emot dem med flit.



Svartsmurfen.
- http://www.algonet.se/~johan-ek
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
så här sjuk är jag:

inte alls..

visst, jag har en svaghet för det morbida och bizarra, men det trodde jag de flesta som spelade skräckrollspel hade.

Jag skulle lätt kunna donera min döda kropp till det där, precis som kvinnan i filmen säger: hellre det än att få den uppäten av maskar..

Dessutom tyckte jag inte det var särskilt bizart... jag har sett värre... kolla på videon så får man se att det knappt är konst, ser mer ut som en handbok för läkare...

vad är det sjuka i det?

Hade han däremot placerat döda kroppar i sexuella positioner eller byggt ihop egna små frankenstains så hade det börjat närma sig sjukt.

jag är inte sjuk, jag föredrar att kalla mig tolerant.

Vafasiken skall man nu hitta på för att fylla spelarna med avsmak?

tja.. döda kroppsdelar... du verkar ju reagera på det här, som är mer unervisning än konst.. så kör kvar med döda kroppsdelar.. annars kan jag komma med fler:

*levande kroppsdelar
*kroppsdelar på märkliga ställen (det avhuggna huvudet i kylskåpet i A. Psycho är ju underbart...)
*ruttnade kroppsdelar
*likmask i levande kroppsdelar (som krälar över rollpersonen och likmaskarna hamnar överallt)
*det jag nämnde tidigare, en konstnär som tar döda kroppar (och han smetar INTE in dem i kåda...) och placerar dem i olika sexuella positioner.
*kanibalism.
*nekrofili
*döda foster. Finns det något bättre?

Kombinera de döda fostren med :wumpscut: skivan "embryodead" ... inte nog med att skivan är underbar, den handlar om döda foster också... levande också.. men mest döda.. med låtar som embryodead, stillbirth, vomb så är den värd mycket..

chrull
"Embryodead is dedicated to all foetus acting wisely enough to die in their mother's womb before they could be thrown into this cruel world full of blind hate. May thay never know how hard it is to live without any reason, without any sense . . . "


.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
och så här frisk är jag:

Ok, till att börja med vill jag be om ursäkt för att jag uttryckte mig klumpigt. Tonfall är lite svåra att detektera i brev. Jag ville på intet sätt påstå att du var mentalt sjuk. sorry*1000.

vist är jag också fashinerad av morbida och bizarra företeelser. Men från tanke till handling är steget hos vissa altför kort. Jag vill passa på att nämna att jag också är tolerant. Jag har, tvärt emot vad du tycks tro, heller inget emot kroppsdelar. Varken döda, levande eller reanimerade (även fast jag måste ärkänna min bristande erfarenhet i det sistnämnda fallet). medicin tycker jag är ganska så kul. beträffande utställningen så är det inte själva kropparna som berör mig, utan tanken bakom. Den fyller helt enkelt ingen funktion sett ur undervisningssynpunkt.
Snarare är utställningen, sett från mitt sätt att se det, ren underhållning. Värdet tycks ligga i att pressen nämner det så att hon blir känd. Om hon nu är konstnär så kan hon väll kreera något istället för att bara montera ihop det som någon annan redan har skapat.

Tack för listan i alla fall. Med risk för att vara otacksam så vill jag påstå att den var föga orginell (vilket ioförsig aldrig har hindrat mig förut). Vi har redan haft med allt det där utom "lösa kroppsdelar" från A Psycho. Det är lite svårt att implementera utan att spelarna tänker på hästhuvuden. fast det klart, det kan ju vara hos någon dom besöker.



Svartsmurfen.
- http://www.algonet.se/~johan-ek
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: så här sjuk är jag:

"*levande kroppsdelar
*kroppsdelar på märkliga ställen (det avhuggna huvudet i kylskåpet i A. Psycho är ju underbart...)
*ruttnade kroppsdelar
*likmask i levande kroppsdelar (som krälar över rollpersonen och likmaskarna hamnar överallt)
*det jag nämnde tidigare, en konstnär som tar döda kroppar (och han smetar INTE in dem i kåda...) och placerar dem i olika sexuella positioner.
*kanibalism.
*nekrofili
*döda foster. Finns det något bättre?

Kombinera de döda fostren med :wumpscut: skivan "embryodead" ... inte nog med att skivan är underbar, den handlar om döda foster också... levande också.. men mest döda.. med låtar som embryodead, stillbirth, vomb så är den värd mycket.. "

Ojojoj...tur att det bara är rollspelare som läser det här forumet! Annars vore vi illa ute!!! =)

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Konst?

Konst mina vänner, det var konst. Jag tycker att det var lite läckert faktiskt. Varför inte visa upp människan innan man gräver ner den. Om den numera döde var med på det så är det väl helt okej. Den gör ju lite nytta iaf.

Hade det varit bättre/sämre om det varit ett djur?

*Du måste va sjuk, sjuk, sjuk, sjuk*

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: och så här frisk är jag:

visst visst..

det gör inget..

listan var inte orginell, men jag skrev den på 5 minuter...

om du verkligen vill kanske jag kan spendera kvällen med att komma på nått.. för att skrämma mig behövs inte mycket.. sätt mig i en båt bara..

Men jag håller inte med dig... du verkar tycka att konst är att bygga... jag ser konst i dekonstruktivitet också.. kreativitet är mycket..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: och så här frisk är jag:

<I>"Om hon nu är konstnär så kan hon väll kreera något istället för att bara montera ihop det som någon annan redan har skapat."</I>

Just den typen av konst kallas, om jag inte minns fel, för "ready-mades". Man tar alltså ett vanligt föremål och ställer ut den i en galleria och kallar det för konst. Det finns massor av folk som tycker det är bra.



Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Ett elektroniskt fansin
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
212
Skulle passa bra in i en liten kampanj... ne exentrisk konstnär.. försvunnet folk...

woha!

Frippe
 
Top