Nekromanti Peter Nallo...

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
...skall ha ett stort ryck i örat för att ha varit alldeles för snål med betyget på Rhapsody. /images/icons/crazy.gif

Skivan är som gjord för fantasy-rollspel. /images/icons/smile.gif

/Sir Foilan - tackar för en genomtrevlig tidning!

"A dark seed of evil is grown"
 

NeuroM

Veteran
Joined
29 Jul 2000
Messages
51
Location
Södertälje
nää....Rhapsody är ett italiensk band som spelar "episk symfonimetall" med fantasy-texter. jag tycker dock INTE att det passar som stämningsmusik då det är alldeles för trallvänligt.....dock sånt som är bra att spela när man gör karaktärer och sånt då det är såpass välgjort att man liksom blir sugen på att spela fantasy när man hör det...men att ha det i bakgrunden funkar inte....förresten släpper de ny skiva i oktober som kommer hete "dawn of victory"

soon comes the future then we will die....
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Trallvänliga skivor är ingen höjdare... därför rekommenderas inte doktor kosmos till att spelas... :o)

chrull
 

NeuroM

Veteran
Joined
29 Jul 2000
Messages
51
Location
Södertälje
JAg rekkomenderar ingen av de där då samtliga är för trallvänliga...det ska vara instrumental musik...men till lite mer "klischéartad" fantasy så passar det kanske lite bättre..

soon comes the future then we will die....
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Re: Till Neotech [OT]

Det här om musik kanske inte är speciellt Codexrelaterat.

Jovisst är det det. Det hela är ju en spin-off diskussion om en recension i Codex. Precis vad detta forum är till för.

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
gitarrer

personligen så lyssnar jag på så lite musik som möjligt med (omodifierade och filterlösa)elgittarer i... särskilt om bandet bär ett namn som låter som någon b-film... och om musiken sedan innehåller [nåonting]metal så skippar jag den helt, med undatag för det lilla industrial-metal jag lyssnar på...

Om sedan texterna mest handlar om fantasy och drakdödande så skippar jag det ännu mer...

Däremot så förstår jag inte hur man kan tycka att tex, blind-gaurdian, hammerfall och andra passar till fantasy...

Men om man tycker om musiken och alla håller med så går det ju att lyssna på det också... musiken behöver inte alltid passa rollspelet...

chrull
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Hrmm och jo jag heter Petter..
Tycker att Rhapsody är väldigt bra men kanske inte ultimata när det gäller rollspelande..

Jag måste bara ta tillfälle i akt att rekomendera Ayreon.. en helt underbar grupp.. hrmmm person.. tja.. helt underbart i alla fall..
Powermetal +Deep Purple +Pink Floyd +coola handlingar...

Särskilt "into the electric castle & the dream sequencer" fast de passar ju inte så väl till rollspelsmusik de heller.

Men vafasiken Rock On

Profeten från Norr
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Till WESTERN!

Är det någon som prövat att spela Marcy Playgrounds Sex and Candy till en rökig saloonscen i Western? Det har jag, minsann. Helfräckt om ni frågar mig... Gör ni det? =)

Erik
__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 
Top