Nekromanti Peter Jackson gör inte "The Hobbit"

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,911
Location
Port Kad, The Rim
Eller motsatsen

Enligt ett klipp i New York Times* så säger Saul Zaentz himself att visst ska Jackson göra jobbet när det kommer till kritan. Det handlar om att få en royaltydispyt ur världen. Jackson kräver en oberoende revision av LOTR-DVD-försäljningen för att se om han har fått betalt som han ska och eftersom New Line Cinema inte går med på det skickar man stämningar kors och tvärs istället.

<font size="1">*Artikeln ligger bakom ett prenumerantlösenord, så jag kan inte länka.</font size>
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Re: Eller motsatsen

Den möjligheten har jag haft på känn hela tiden. Hoppas det är sant bara. Jag ser gärna PJ vid hobbitrodret.

/Anders
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,911
Location
Port Kad, The Rim
Funderingarna hopas

1. Ska Liv Tyler göra en Arwen-cameo när äventyrarna besöker Elrond i Klyftedal?
2. Ska Ron "The Beast" Perlman spela Beorn?
3. Ska Johnny Depp spela Bard Bågskytten?
4. Ska Jeremy "Uncle Scar" Irons göra Smaugs röst?
5. Hur ska PJ få in en kvinna i handlingen? (Arwens ritt med Frodo i kärt minne)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Funderingarna hopas

"4. Ska Jeremy "Uncle Scar" Irons göra Smaugs röst?"

Nog vore det en modern klassiker (Iron ftw!), men jag skulle gärna se, höra menar jag, en röst som jag inte förknippar med saker som Die Hard 3, The Mission, Lejonkungen, Chinese Box, Lolita... Vad sägs om Stephen Fry eller Hugh Laurie? Båda har bra pipor och borde ha mycket mer tid i bild/ljud.


Storuggla, obligatorisk närvaro i vedboden
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,911
Location
Port Kad, The Rim
Re: Funderingarna hopas

Stephen Fry skulle nog bli tillräckligt arrogant och elak i stämman.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Funderingarna hopas

2. Ska Ron "The Beast" Perlman spela Beorn?
Hoppas verkligen det!

3. Ska Johnny Depp spela Bard Bågskytten?
Nej, hoppas på någon som är mer bågskyttig.

4. Ska Jeremy "Uncle Scar" Irons göra Smaugs röst?
Jag tycker Christopher Lee kan göra den. Eller Jello Biafra om man sänker honom någon oktav.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,936
Location
The Culture
Dvärgkvinnor

5. Hur ska PJ få in en kvinna i handlingen?
Står tydligt någonstans i Bilbo att dvärgarna är män. Alla vet ju att dvärgkvinnor och män ser nästan identiska ut, så det skulle ju knappt ens vara ett ingrepp i boken om man bestämmer att halva gänget är kvinnor.

/tobias
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: Funderingarna hopas

Vad sägs om Stephen Fry eller Hugh Laurie?
Öh. Fry och Laurie är i första hand komediaktörer med lätt ironisk touch. Vilka associationer vill man att publiken ska få när man rollbesätter med dem? En svensk jämförelse vora att låta Gösta Ekman eller Robert Gustafsson göra en ondings röst. (Stephen Fry är för övrigt den ende som skulle kunna göra en trovärdig Aziraphale.)

Om Peter Stormare har jag tidigare skrivit (i ett annat forum) "Jag skulle kunna tänka mig honom som Bard, men med tanke på vilka roller Peter Stormare föredrar så tror jag att han kommer att göra en minnesvärd biroll som full, dryg och oförskämd alv." (Detta apropå en intervju med Peter Jackson om en eventuell Bilbo-film, där han nämnde Peter Stormare.)

Dvärgkvinnor studeras bäst i Pratchetts Feet of clay och The fifth elephant.

Ron Perlman som Beorn vore kul. De som har sett honom utan mask förstår varför han alltid får spela maskerad...

Dewil
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Funderingarna hopas

Ron Perlman som Beorn vore kul. De som har sett honom utan mask förstår varför han alltid får spela maskerad...
När han är helt osminkad (eller snarare, inte förfulad) så ser han rätt så vanlig ut. Titta på Aliens 4 eller City of Lost Children.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: Funderingarna hopas

När han är helt osminkad (eller snarare, inte förfulad) så ser han rätt så vanlig ut. Titta på Aliens 4 eller City of Lost Children.
Nja, han ser ju mer ut som "den felande länken", ursäkta...

Dewil
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Re: Funderingarna hopas

När han är helt osminkad (eller snarare, inte förfulad) så ser han rätt så vanlig ut. Titta på Aliens 4 eller City of Lost Children.
Sant. Första gången jag såg honom var i I rosens namn. När jag senare såg honom spela polis i Sleepwalkers så fick jag en smärre chock när jag såg att det faktiskt var en människa under Salvatores nuna. :gremshocked:

Ron som Beorn tycker jag annars vore en bra idé.

/Anders
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Vi har olika åsikter om hans ev. skönhet (NT)

Han har ju faktiskt -spelat- neanderthalare i den enda verkligt bra stenåldersfilm som gjorts; 'Kampen om elden'. Skampålen till alla som inte sett den.

Däremot kan jag inte sluta unda hur det måste kännas att vara skådespelare och alltid bli typecastad för sitt utseende..särskilt i Ron Perlmans fall.

- Ymir, låt se nu...han får spela odjur, grymtande neanderthalare, äcklig medeltidsmunk, Hellboy...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Peter Jackson GÖR »The Hobbit« ...

Efter världsomfattande fan-protester har filmbolaget vikt ner sig och låter PJ regissera även »The Hobbit«.

Åtminstone enligt SVT:s Kulturnyheterna.
 
Top