Nekromanti Pepp-SMS

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Sedan en tid så skickar min spelgrupp till Mutant:UA massa stämnings-SMS till varandra. Allt för att hålla intresset upp mellan speltillfällena. Gör du också det?

Men till Noir nu så har jag skickat tre peppande SMS till mina spelare. Vi ska göra huvudpersoner på torsdag och spela första gången nästa tisdag.

Så här ser dom SMS:en ut.

SMS 1: NATTSVART HIMMEL

Från en nattsvart himmel faller ett isande regn. Jakobi gråter tyst med huvudet mot ratten på sin trasiga bil. I blötan utanför står Salvatore och Milla och tömmer sina magasin mot Taarach hejduker. Vapnens mynningsflammor lyser upp Fredryks livlösa kropp vid deras fötter. Allt hade börjat så bra, ett enkelt uppdrag med god ersättning. Men nu var Sandukars fasader de enda vittnena till deras undergång.

SMS 2: FIXAREN

Quintus Hausar var känd i den undre världen för sin förmåga att snabbt och obemärkt kunna sälja och leverera militärmateriel. Ni hade lyckats boka ett möte med honom och lite oväntat skulle ni ses på cocktailbaren Silva Teol nära den inre kanalen. Men efter ett par glas öl visade han ner er i källaren. Här fanns det skjutjärn i alla kalibrar, granater och stormrustningar. Allt såg fabriksnytt ut och även om ni ville fråga vilka kontakter han hade så håll ni käften. Mark plockade upp zovrinerna som ni hittat i änkan Abelovs bankfack och tog pistolerna och gick.

SMS 3: SANDUKAR BEHÖVER INTE SÅDANA SOM DIG!

Zig fick revolverpipan instoppad i munnen och du slet i repen som håll dig bakbunden. Polismannen som höll i vapnet stirrade på dig. "Tala om för mig var dagboken finns, din kuksugare!" Du försökte skrika genom munkavlen men polisen bara log mot dig och tryckte av. Zigs hjärna flög ner i kanalens vatten. "Sandukar behöver inte sådana som dig." Polisen riktade pistolen mot din panna och det enda du kunde tänka på var Elviras sköna ansikte.

Yes, sådana här trevliga SMS skickar vår spelgrupp till varandra. :gremlaugh:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,929
Location
Nordnordost
SMS? Så sunkigt!

Jag fick handskrivna ingame-brev med lacksigill från Xhakhalen när jag spelledde TSOY.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Riktigt coolt, får jag väl säga. Jag önskar att jag själv hade spelare som gjorde sånt här mellan spelmötena istället för att slött undra när jag kan spelleda...

Fast kanske är det rätt; jag borde börja själv och visa gott föredöme och skicka ut grejer...
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,929
Location
Nordnordost
Har du gamers bland dina spelare så kan du ju muta dem med XP för inkommet material.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Handouts

Handouts är kul att skicka och få. Jag håll också på med det. Speciellt till Kult. Skickade bruna kuvert med info till mina spelare mellan spelmötena.

Men SMS går snabbt att skriva och snabbt att få. Det blir roligt när spelarna själva börjar skciak stämningshöjare och anekdoter korrs och tvärs.

Bra läsning på tunnelbanan helt enkelt. :gremlaugh:
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,117
Location
Ereb Altor
Jo, det dimper ibland ner liknande mail i min brevlåda. Jag gillar det starkt.

Men vi har aldrig gjort det så målmedvetet och formaliserat. Bra idé. Kanske något jag ska sno.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Salt-SMS

Såhär lyder de senaste SMS som mina spelare har skickat:

"Jag ska såga skallen av dig och skita ner i din luftstrupe, ditt svin!"

"Måste jag vara slav varenda gång? Någon gång vill jag faktiskt också vara master. Dessutom tycker jag att du ska lämna den niosvansade piskan hemma den här gången."

"Ja, det är ditt barn! Alla röntgenbilder visar ju för fan att det har flint, skägg och en gåsformad penis! Så skyll inte på Svante din smitare!"

"Nej, jag tänker inte tjuvkika på Risings Pm för att du ska vinna i varulvsspelet. Skärp dig!"

"Pajsare! Gåssmekare! Vedervärdige skåning!"

"Oroa dig inte. Ingen vet var kropparna ligger begravna."

"Klockan är tre apor i en zeppelinare och mandrillerna spelar bastuba. På med hatten och norpa en grönsak. Utslagen äro gösen."

Jag avundas dig och din bekymmersfria Svensson-tillvaro. :gremfrown:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det var faktiskt ett jkonstruktivt sätta tt fixa stämmning ja. ÄVen om det kanske kostar lite med alal sms & sådant.. :gremlaugh:Men idéen var schysst tycker jag & ¨åller stämmningen vid liv.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Re: Pepp-Mail

När jag spelade aktivt senast (just Mutant:UA för den delen) så skickade jag ett summeringsmail till spelledaren efter varje spelpass.

Där skrev jag ner vad min karaktär tänkte om händelseutvecklingen och hur han upplevde saker. Vilket uppskattades.
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Jag tror aldrig jag fått eller skickat Pepp-SMS, kanske man kan räkna små lösryckta meddelanden över ICQ till kategorin.

Men, det verkar ju vara ett fiffigt sätt att hålla intresset uppe mellan spelmötena. Jag måste helt klart prova med mina spelare!
 
Top