Nekromanti PEPP: Civilization: Beyond Earth

Johan

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
40
Verkar väldigt likt Civ5. Hoppas de fixat en ai som klarar av stridssystemet.

Jag gillar att de skrotar techträdet. Hela grejen att välja tech kändes rätt trist och meningslöst i Civ. "Om jag inte tar det här techet nu så kommer jag måsta ta det lite senare bara."
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Johan;n12771 said:
Verkar väldigt likt Civ5. Hoppas de fixat en ai som klarar av stridssystemet. Jag gillar att de skrotar techträdet. Hela grejen att välja tech kändes rätt trist och meningslöst i Civ. "Om jag inte tar det här techet nu så kommer jag måsta ta det lite senare bara."
På vilket sätt blir det likt Civ5? Techträdet morph till ett olinjärt techweb samt ett questsystem samt försvar från satelliterär det mest konkreta jag hittar om hur man spelar det. Det känns varken "väldigt likt" eller "väldigt olikt" civ5.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
RasmusL;n12780 said:
Jag dör peppdöden. Och börjar kika på att köpa en dator som kan driva detta...
Japp. Dags att planera in köp av ny macbook...
 

Johan

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
40
chrull;n12783 said:
På vilket sätt blir det likt Civ5? Techträdet morph till ett olinjärt techweb samt ett questsystem samt försvar från satelliterär det mest konkreta jag hittar om hur man spelar det. Det känns varken "väldigt likt" eller "väldigt olikt" civ5.
"it’s built on the hex-based engine and structure of Civilization 5" och "Beyond Earth will use the same one-unit-per-tile combat system we’ve seen in Civ 5" från http://www.ign.com/articles/2014/04...auri-territory-with-civilization-beyond-earth
 
Top