Nekromanti Pentagram

Heatseeker

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
54
Location
Södertälje
Har inte hittat svar på detta någon annan stans, så hoppas jag bara inte missat det men ...

Effekten pentagram i magiboken är av aspekten semotropi medans ritualen i grundboken och i designdatan för ritualer är ikonotropi, vilket är rätt?
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Om du inte har något konstruktivt att säga...

Om du inte har något konstruktivt att säga, så säg ingenting.

Återigen. Detta är ingen chat, detta är ett diskussionsforum för Eon.

/Naug, modererar
 

Heatseeker

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
54
Location
Södertälje
Ok kanske, jag kanske var oklar i min första fråga.

I magiboken är effekten Pentagram en semotrpisk besvärjelse.
I Grundboken när man kastar Nanorganas Pentagram så alstrar man Ikonotropi men man utför inga transformeringar, detta kan man även se i designdatan för Ritualen då det står Alstra 4 Ikonotropiska filament på 2 timmar 2T6.
Frågan är alltså om effekten Pentragram är en Semotropisk effekt eller ikonotropisk?
Står det fel i Ritualen eller på effekten?

Eller blir den ikonotropisk då man kastar den i en ritual :gremwink:

det kanske är lite svårt att ge ett svar på detta, men jag vill mest veta hur folk gör och om det finns någon officiel förklaring...
 

Doda

Veteran
Joined
17 Dec 2002
Messages
73
Location
Karlstad
Varning: Årtusendets sämsta äventyrsuppslag!

Aspekterna Ikonotropi och Semotropi är i vissa avseenden ganska lika, så man skulle kunne tänka sig att effekten fungerar med båda kraftkällorna.
Om man slår upp effekten i Mystik & Magi är det dock, som du påpekar, att det är en semotropisk effekt, så troligen är Nanorganas Pentagram felaktig i båda böckerna (Aspektarna är ju som sagt lätta att blanda ihop, så ett fel kan säkert ha tagit sig förbi korrläsningen i två böcker).

Eller så använde Nanorgana en oupptäckt ikonotropisk effekt för att skapa besvärjelsen, som Legio Colonan säkert är intresserade av... (uselt äventyrsuppslag om man lider av livshotande idétorka :gremcrazy:)

/Doda (som gillar pentagram)
 
Top