Nekromanti Pengar! ;D

Joined
28 Feb 2003
Messages
105
Location
The Middle of nowhere
Hejsan ...hur skall man bäst hålla koll på sina pengar som en före detta handelsresenär? Jag Reamhar Senetai, Mélerine, och Prins Mérenon satte av från Consaber...eftersom att vi blivit landsförvisade.. nu har vi över 5 miljoner... Mérenon stöp, och vi förvaltade hans pengar som våra egna...han blev nämnligen fiende till oss..
Men...vi har köpt ett skepp som skall vakta vår guldkalv..men...hur ska man göra om det kommer ett krig mellan Consaber och Thalamur? Consaber har en stark flotta...men..hur gör man med handelsskeppet? Vårt skepp är enormt känt för vi, var inte rika då vi lämnde Consaber...men nu är vi enormt rika.....hur skall man bäst hålla koll på sina pengar som en före detta handelsresenär? Jag Reamhar Senetai, Mélerine, och Prins Mérenon satte av från Consaber...eftersom att vi blivit landsförvisade.. nu har vi över 5 miljoner... Mérenon stöp, och vi förvaltade hans pengar som våra egna...han blev nämnligen fiende till oss..
Men...vi har köpt ett skepp som skall vakta vår guldkalv..men...hur ska man göra om det kommer ett krig mellan Consaber och Thalamur? Consaber har en stark flotta...men..hur gör man med handelsskeppet? Vårt skepp är enormt känt för vi, var inte rika då vi lämnde Consaber...men nu är vi enormt rika..


//Riddar Reamhar, en som undrar...
 

keraii

Veteran
Joined
18 Feb 2004
Messages
64
Location
San Francisco, CA
Svar till "Pengar!"
Bäste riddar Reamhar,
Jag representerar en grupp oberoende handelsmän som tills helt nyligen verkade i Momolan. Där förvaltade vi en furstes skattkammare med ett beräknat värde på 122 miljoner guld-dirham. Tyvärr dog vår arbetsgivare utan någon släkting och hela förmögenheten finns nu i huset under tvångsförvaltning av de styrande. Vi undrar om inte du skulle kunna utge dig för att vara släkt med vår arbetsgivare och därmed hjälpa oss att föra ut förmögenheten? Genom att investera 5 miljoner silver hos oss, kan vi upprätta alla papper och värdehandlingar som behövs, bevittna er såsom varande släkting med full arvsrätt och därefter föra ut hela förmögenheten. Vi skulle sedan dela denna mellan oss och er investering skulle därmed mångdubblas.

Med hopp om snabbt svar och hjälp,

Rashid Magdallan och kollegor.
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Wow! Låter nästan för bra för att vara sant! [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 
Joined
28 Feb 2003
Messages
105
Location
The Middle of nowhere
Bäste keraii!

Hur hade du tänkt att detta skulle gå till? Är det ens en gång möjligt? Eller hur hade du tänkt dig att vi skulle gå tillväga?

Ditt förslag är fruktansvärt lockande : D
Det må jag erkänna : )

//Riddar Reamar Senetai
 
Top