Nekromanti Pengar +anekdot

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Spelare, akta er för spoilers i slutet.

Vi spelade äventyret i SL-skärmen för ett i helgen, och en av RP:arna tyckte att han var törstig. Han gick då in på en saloon och beställde en öl. Bartendern frågade om han skulle ha varm, kall eller kagge. I valet och kvalet frågade han hur mycket en kagge kostade. Jag slog upp och såg siffran TVÅ DOLLAR/images/icons/yikes.gif! Nu till frågan. Hur jäkla mycket stod dollarn i jämfört med kronan om man kan köpa 5 liter öl för två spänn? Spoiler from nu



En liten kort förklaring av det som hände: bra Kv 23 häst blev stulen, Rp hittar tjuv, dödar, bröder ska hämnas. En kul sak som hände när bröderna kom var att de konfronterade revolvermannen (som dödade) och kallade honom mördare. Spelaren, som vill vara kall och hård ska säga något i stil med "förmågan att hammna i trubbel verkar ligga i släkten". Han började:" Du och din bror (döingen)... är släkt!"
Längre än så hann han inte, för våra vrålskratt avbröt honom/images/icons/laugh.gif. Han förklarade sedan vad han menade.

Daniel, som undrar vad man gör åt spelare som stoppar salt i hagelbrakaren.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: Pengar +anekdot (varning för OT)

[color:red]Nja.</font color=red>

Snarare 15-20 spänn då, iaf hur kronan har stått mot dollarn nyligen, men ändå!
En annan anekdot från samma spelmöte:
Spelare X funderade på att köpa en kagge öl, och spelare Y säger (ungefär): "Kan X verkligen klara att dricka upp all den där ölen?" varpå någon (jag tror det var spelledarn) säger "Japp, för det finns inga regler för alkoholpåverkan!
Så kan det gå! Men allvarligt, en sådan regel är väl ganska viktig i ett westernrollspel? (apologies ifall jag kan reglerna dåligt, men nu var det ju SL som sa detta och inte jag...)
Nalle
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Re: Pengar +anekdot (varning för OT)

Hej där! Nja, Braxton (det var väl han?) skulle nog inte kunna dricka alla fem liter, jag menar när jag dricker en liter vatten i tre-fyra svep får jag ont i huvudet. Tänk då på en som dricker flera liter öl! Har för mig att någon sade att fyllo-regler fanns på Rollspel.com. Nu finns de iallafall inte kvar.
Du tror för övrigt alldeles rätt. Det var SL som sade det.
 
Top