Nekromanti Pelarfällan

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
431
Location
Jönköping
Hur är det tänkt att rollpersonerna ska komma förbi pelarfällan i rum 9 i det gamla klassiska äventyret Skelettbyns hemlighet? Jag kan inte riktigt se hur det ska gå till.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
claes said:
Hur är det tänkt att rollpersonerna ska komma förbi pelarfällan i rum 9 i det gamla klassiska äventyret Skelettbyns hemlighet? Jag kan inte riktigt se hur det ska gå till.
Kan du ge lite mer detaljer? Jag känner inte till äventyret men jag har inte stött på en rollspels fälla utan en väg förbi den ännu. :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
claes said:
Hur är det tänkt att rollpersonerna ska komma förbi pelarfällan i rum 9 i det gamla klassiska äventyret Skelettbyns hemlighet? Jag kan inte riktigt se hur det ska gå till.
Den här känns inte så svår. Man tar en stör och känner på botten (eller om man är oförsiktig så tar man direkt ett rep och klättrar ner) och upptäcker hålen med spjut i. Sen hämtar man en sten platta eller en sköld, lägger detta föremål på golvet, hissar sig ner på det och undersöker pelarna. Ingen vid sinna sines fulla bruk skulle ju stå på de där pelarna. Nu kan karaktärerna bara gå igenom koridoren på botten med ett föremål under sig som skydd mot spjuten (som ändå inte kommer utlösas) sno skatterna, upptäcka fällan på pelaren, hissa sig upp till dörren och gå vidare.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Ah, gamla goa DoD och sina hyperdödliga fällor. Som jag skulle göra det: Klättra ner på botten och klättra upp vid andra dörren. Vem fan hoppar ut på pelare i DoD?! Spindelkonungens Pyramid gjorde ju samma sak och jag MINNS vad som hände då!
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
355
Location
Inflyttad till Göteborg
Vi spelade äventyret förra veckan som en liten avstickare i Vildhjarta/snösaga-kampanjen. Spelarna utlöste fällan, fick skada, överlevde och fick skatten. Men de började med att klättra ner fast utan att undersöka sakerna närmre. De är eventuellt mer försiktiga nästa gång.

/j
 
Top