Nekromanti PDFen av Svenska kulter!!!

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ska man sitta still i båten och vänta lite till om man inte fått? :)
Arfert said:
Vad har du för epost? Köpte du PDFen borde du finnas på listan.
Snow said:
Aha.. nej jag läser igen, jag får bara fysisk bok. Sorry.
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
432
Location
Jönköping
Att man inte får pdf:en i de högre nivåerna har jag helt missat. Är det omöjligt att få pdf:en nu i efterhand om man betalar €10?
 

NisseJ

Veteran
Joined
6 Jul 2009
Messages
83
Location
Boden
Fantastiskt rollspel, bra jobbat Arfert! Ska försöka få till stånd en liten spelsession under semstern. :)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kul att du gillar det! Alltid nice med positiv respons. Återkom gärna med en spelrapport sen!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Den fanns bara att köpa under crowdfundingen. Det var en begränsad sak. Det var därför jag tjatade: "MISSA INTE ATT KÖPA PDF:en!".
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
236
Location
Helsingborg
Fast du Arfert, förklara en grej för mig. Du likt fria ligan har skapat flera riktigt enastående rollspel som jag vet många skulle vilja köpa i PDF-format. Varför fortsätter ni inte sälja PDF'erna? Jag menar där finns pengar att tjäna samt att ni får förmodligen en ännu större kundkrets. Jag är kanske lite klen i skallen men jag greppar inte riktigt valet att inte sälja en onekligen efterfrågad produkt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Därför att det är jävla bök med PDF:er, om man vill att de ska vara unika för att hindra masskopiering. Det finns kanske ett smart sätt göra det på automatiskt, men det har jag ingen koll på. Om det fanns skulle de som köper boken även kunna få en PDF för billig penning, till exempel. Nu känns det som att de skulle kosta lika mycket som böckerna, om man räknar merarbetet.

Och det finns som bekant ingen affär för svenska PDFer, som skulle minska extraarbetet.
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
236
Location
Helsingborg
Aha! Där ser man. Jag trodde helt ärligt att det var relativt enkelt att fixa en sjysst PDF till försäljning. Jag skapar en jäkla massa officiella PDF'er inom mitt arbete men det är ju in house och lämnar aldrig bygget så att säga. Nu förstår jag bättre. Tack för snabbt svar! =)
Arfert said:
Att göra en vanlig PDF är ju superenkelt. Men jag tror att de som säljer PDFer via ställen som Drive Thru RPG eller liknade låter dem sköta "personaliseringen". Som jag ska göra med engelska Fantasy!. Sen är det möjligt att det finns nåt smart och arbetsbesparande sätt att göra det på. Men jag kan inte programmera och så. Som jag gissar krävs.

Antar att Fria ligan kanske avstår av liknande skäl. Men jag vet inte.
Snow said:
Jag gör det på 5 timmar år dig, tror jag. Itext är ett bibliotek till java som är ruskigt kompetent när det gäller att pilla på pdf:er. Vill du ha ett sådant program? Det blir java så det går bra att köra på din mac.

Det blir ju till att köra programmet varje gång en någon köper en pdf. Kanske inte värt besväret.
Arfert said:
Det jag vill är att nån annan sätter upp en webbshop (för svenska rollspelsPDFer), jag skickar en PDF som ska vara till försäljning. De sköter rubbet och skickar pengar till mig om nån köper. Typ DriveTrhruRPG.
Snow said:
Hmm... Jag blir lite sugen och det verkar finnas open-source-lösningar färdiga att bara sätta upp. Men bara tanken på all ekognomisk redovisningshuvudvärk det skulle ge med att förmedla andras pdf:er och ta provision får mig att bli rejält slak.
 

sodcactus

Veteran
Joined
8 Aug 2014
Messages
10
Vad är problemet med att använda DriveThruRPG för svenska rollspelstillverkare? Har aldrig fått det förklarat för mig.
 
Top