Nekromanti PDF-prenumeration

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
För några dagar sedan fick jag avin för ifall jag ville fortsätta prenumerera eller ej. Då slog det mig att jag inte var säker på om jag ville fortsätta prenumerera på papperstidningen (främst för miljöaspekten).

Vore det inte möjligt att införa prenumerationer på tidningen i PDF-format till halva priset eller så? Det skulle jag kunna tänka mig att slå till på, nämligen. Det innebär förstås att ni måste ordna något system för det, men å andra sidan kanske det lockar prenumeranter som annars inte skulle köpa tidningen.

En tanke bara.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,482
Location
Stockholm
Jag vill ha papperstidningen. Det är jobbigt att släpa in datorn på toa, där jag alltid läser Fenix.

Däremot skulle jag gärna se att prenumeranter fick tillgång till ett pdf-arkiv med alla gamla nummer. Så här i datoråldern och allt.

Och är man rädd för "piracy": släpp arkiv-pdferna med ett års fördröjning - alltså att alla nr fram till aug 2008 fanns tillgängliga idag. För det lär väl knappast säljas särskilt många gamla Fenix-nr eller?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ett övergripande PDF-arkiv vore toppen... själv vill jag ha PDFer av allt gammalt SAGA-material som publicerats, för att lägga på Sagagames-hemsidan. Gillbringarna har lovat att fixa det när tid finnes...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Ja, alltså, för min del får det gärna finnas papperstidningar också, PDFer skulle vara ett komplement (vilket rent affärsmässigt vore bra eftersom det är fler potentiella kunder på fler produkter (tidning och pdf)).
 
Top