PDF-paket till Eons klassiska utgåvor

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
När vi på Helmgast sammanställde samlingsvolymen Genom vind och glas till kickstartern Sylfens vrede behövde vi gå igenom våra arkiv av gammalt Eonmaterial. En tanke slog oss då: vi borde konvertera allt till pdf:er och göra dem tillgängliga på webshopen. Nu är det färdigställt och finns på PDF-paketet finns på webshopen för 499 kronor. De som backar kickstartern Sylfens vrede kommer vid kampanjens slut kunna köpa paketet för det extra förmånliga priset 399, erbjudandet gäller fram till 6 januari.

PDF-paketet till Eons klassiska utgåvor innehåller pdf:er av alla böcker som gavs ut till Eon I, II och III. Allt från första utgåvan av Eons regelbok från 1996 till Alver – Sångarens ätt från 2009. Alla bok-pdf:er har både omslagsbild och baksida; därtill innehåller paketet alla deluxe-utgåvor, Eons spelledarskärm och de olika två- samt fyrsidiga rollformulären. Kort sagt – en komplett pdf-samling av det Eons första tre utgåvor!


alla_omslag_portratt_lq.jpg
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Kommer erbjudandet finnas kvar efter jul? Måste prioritera hur jag spenderar mina pengar och då jag inte för speciellt länge sedan köpte min PS5, så lär inte min fru vilja att jag spenderar mer på olika sorters spel innan jul. Men jag vill och kommer köpa paketet om erbjudandet finns kvar efter jul/i januari.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Kommer erbjudandet finnas kvar efter jul? Måste prioritera hur jag spenderar mina pengar och då jag inte för speciellt länge sedan köpte min PS5, så lär inte min fru vilja att jag spenderar mer på olika sorters spel innan jul. Men jag vill och kommer köpa paketet om erbjudandet finns kvar efter jul/i januari.
Erbjudandet om sänkt pris för backare till 399 kr gäller till 6 januari. PDF-paketet kommer finnas kvar i webshopen efteråt för 499 både för backare och andra.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Erbjudandet om sänkt pris för backare till 399 kr gäller till 6 januari. PDF-paketet kommer finnas kvar i webshopen efteråt för 499 både för backare och andra.
Suveränt! 499 kr för ett så stort PDF-paket är ett kap :) Kommer definitivt köpa det trots att jag har alla böcker som fysisk version då jag knappt använder fysiska böcker längre annat än till prydnad.
 

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
242
Finns det någon har en rekommenderad läsordning för den som eventuellt tänker skaffa allt detta och ej läst något av Eon tidigare?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Intressant synpunkt! Jag har inte funderat på läsordning annat än kronologiskt men det är ju inte så tematiskt. Kanske någon annan har ett förslag?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Jag skulle nog föreslå Consaber, Thalamur, Legender och efter det utforksa sådant man blir nyfiken på. Magi, Dvärgar, Alver etc.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,040
Location
Göteborg
Fantastisk nyhet! Blir ett köp så fort backer-koden kommer! Angående läsordning så är min personliga uppfattning och den enskilt största anledningen till att jag mycket fort fattade tycke för Mundana att de tre ”övriga” folkslagen Alver, dvärgar och Tiraker och deras gemensamma historia är väldigt intressant! Där kommer iallafall jag att börja, eller börja om snarare 😀
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Erbjudandet om sänkt pris för backare till 399 kr gäller till 6 januari. PDF-paketet kommer finnas kvar i webshopen efteråt för 499 både för backare och andra.
Kommer det finnas möjlighet att köpa endast vissa böcker i PDF format, jag äger redan de flesta men det finns ett par jag skulle vilja ha, känns dock som 499 för två PDF:er är lite för dyrt för mig
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Kommer det finnas möjlighet att köpa endast vissa böcker i PDF format, jag äger redan de flesta men det finns ett par jag skulle vilja ha, känns dock som 499 för två PDF:er är lite för dyrt för mig
I dagsläget är vår plan att bara sälja PDF-paketet som ett enhetligt paket med 51 pdf:er.
 

soda

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
311
Jag är inte ens speciellt intresserad av Eon, men det är ju en grym deal! Wow!
 
Top