Nekromanti PDF för skillnader mellan Fantasy! 1.0 och 2.0?

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Tomatalven said:
Bassejr said:
Templar said:
Jag har 1.0 och 2.0 i bok hyllan allt för att stödja.....
Är det stor nog skillnad mellan böckerna för att det ska vara värt att inhandla? Jag ser inte stor poäng med att köpa en ny upplaga av en bok, även om det är världens bästa fantasy rollspel, bara för lite ny art och utökat bestiary.
Det är väl inte utökat bestiary i 2.0? Du tänker på monsterboken?
jag har ingen aning. därav frågan. Innehåller "2.0" upplagan nya regler, eller är det "bara" ett nytryck?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Bassejr said:
Tomatalven said:
Bassejr said:
Templar said:
Jag har 1.0 och 2.0 i bok hyllan allt för att stödja.....
Är det stor nog skillnad mellan böckerna för att det ska vara värt att inhandla? Jag ser inte stor poäng med att köpa en ny upplaga av en bok, även om det är världens bästa fantasy rollspel, bara för lite ny art och utökat bestiary.
Det är väl inte utökat bestiary i 2.0? Du tänker på monsterboken?
jag har ingen aning. därav frågan. Innehåller "2.0" upplagan nya regler, eller är det "bara" ett nytryck?
Det är till 95% samma regler. Mest förändringar som att man inte kan optimera gubbar så mycket i början, några nya Förmågor, att alver och dvärgar inte så lätt balar ut och sånt. Men inget som du inte kan husregla om du redan har spelet. Alltså inget krav på att folk behöver senaste versionen, men det är ju kul om du köper boken. :gremwink:
 
Top