Nekromanti PDF för skillnader mellan Fantasy! 1.0 och 2.0?

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Det var ju inte så mycket förändrat. Det är inte en versionsändring i sig utan ser mer ut som en reviderad nytryckning. (nu slänger sig herr Duddmannen med uttryck han bara läst på interweb, men han menar att det är samma regelbok med några få textkorrigeringar och några nya förmågor för balansens skull)

Men det är klart, jag kan se nyttan med en liten textlapp man kan slänga in i sin gamla regelbok så att den kan skänkas ut till spelarna att titta i, medan man själv sitter med sin NYA, och FINA, UPPDATERADE regelbok.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Duddmannen said:
Det var ju inte så mycket förändrat. Det är inte en versionsändring i sig utan ser mer ut som en reviderad nytryckning. (nu slänger sig herr Duddmannen med uttryck han bara läst på interweb, men han menar att det är samma regelbok med några få textkorrigeringar och några nya förmågor för balansens skull)

Men det är klart, jag kan se nyttan med en liten textlapp man kan slänga in i sin gamla regelbok så att den kan skänkas ut till spelarna att titta i, medan man själv sitter med sin NYA, och FINA, UPPDATERADE regelbok.
Ja, jag visst, någon ny version av spelet är det inte, utan en rättad och småmodifierad uppdatering. En del ändringar, småfix etc.

Jag minns dock ej själv allt som är ändrat. Bara det viktigaste.
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
419
Location
Linköping, Sverige
Finns det någon möjlighet att få de ändringarna på ett dokument av något slag? I värsta fall kan man väl köra en diff mellan de två versionerna?

/McAber
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
McAber said:
Finns det någon möjlighet att få de ändringarna på ett dokument av något slag? I värsta fall kan man väl köra en diff mellan de två versionerna?

/McAber
Kan inte ni som har köpt nya tillsammans sammanställa ändringarna här?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
De som påverkar spelande:

Man kan ha högst 4 i en Egenskap när man gör en ny RP.
Några nya Förmågor.
Svårare för dvärgar att flippa ut.
Skador med magi funkar annorlunda.

Resten är nog mer korrfix och liknade.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Jag har inte inhandlat 2.0 ännu och vore tacksam ifall någon kunde skriva lite kort om de nya förmågorna. Just förmågorna i 1.0 är nog det jag modifierat mest. :gremsmile:
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
419
Location
Linköping, Sverige
När kommer dessa korrigeringar och uppdateringar ut i något separat dokument för oss som köpt 1.0 för inte så länge sedan? Det behöver inte ha någon flådig formatering, men det skulle vara bra att få tillgång till informationen.

/McAber
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
luddwig said:
Jag har inte inhandlat 2.0 ännu och vore tacksam ifall någon kunde skriva lite kort om de nya förmågorna. Just förmågorna i 1.0 är nog det jag modifierat mest. :gremsmile:
I korthet så ger de en möjlighet att använda resp. Motorik, Intelligens eller Närvaro i stället för Styrka i strid. Varannan stridsrunda på nivå ett, varje på nivå två.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Arfert said:
De som påverkar spelande:

Man kan ha högst 4 i en Egenskap när man gör en ny RP.
Några nya Förmågor.
Svårare för dvärgar att flippa ut.
Skador med magi funkar annorlunda.

Resten är nog mer korrfix och liknade.
detta låter jättebra, hur funkar magiskadorna? Hur bör dvärgarnas tabell i SL-skärmen uppdateras?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tomatalven said:
Arfert said:
De som påverkar spelande:

Man kan ha högst 4 i en Egenskap när man gör en ny RP.
Några nya Förmågor.
Svårare för dvärgar att flippa ut.
Skador med magi funkar annorlunda.

Resten är nog mer korrfix och liknade.
detta låter jättebra, hur funkar magiskadorna? Hur bör dvärgarnas tabell i SL-skärmen uppdateras?

Magikers skada:
En magiker kan åsamka skada eller läka lika många kroppspoäng som han har Närvaro + 1T. Alternativt kan spelledaren helt enkelt bestämmer effekten.

Dvärgars Girighetspoäng:
Om dvärgens Girighetspoäng blir högre än hans Närvaro x 3 förlorar han förståndet, och låser in sig under jord för alltid.

Alvers Sorgepoäng:
När Sorgepoängen blir mer än alvens Närvaro x 3 så har hans livströtthet och sorg hunnit ifatt honom, han dör eller lämnar världen (speltekniskt gör det ingen skillnad).
 

Brokk

Veteran
Joined
16 Mar 2013
Messages
93
Nu utövar jag nekromanti här och livar upp tråden. Jag tänkte köpa nya versionen, bara det att jag inte vill råka få hem någon kvarglömd modell 1. Så till min fråga då, är det någon skillnad på ISBN nr eller hur kan jag försäkra mig att jag får rätt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det står siffran 2.0 längst upp till höger på omslaget till den senaste versionen!
 

Templar

Mandalorian
Joined
15 Dec 2008
Messages
122
Jag har 1.0 och 2.0 i bok hyllan allt för att stödja.....
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Templar said:
Jag har 1.0 och 2.0 i bok hyllan allt för att stödja.....
Är det stor nog skillnad mellan böckerna för att det ska vara värt att inhandla? Jag ser inte stor poäng med att köpa en ny upplaga av en bok, även om det är världens bästa fantasy rollspel, bara för lite ny art och utökat bestiary.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Bassejr said:
Templar said:
Jag har 1.0 och 2.0 i bok hyllan allt för att stödja.....
Är det stor nog skillnad mellan böckerna för att det ska vara värt att inhandla? Jag ser inte stor poäng med att köpa en ny upplaga av en bok, även om det är världens bästa fantasy rollspel, bara för lite ny art och utökat bestiary.
Det är väl inte utökat bestiary i 2.0? Du tänker på monsterboken?
 
Top