Nekromanti PbtA Spelledare i Skåne söker grupp!

Ulfsark

Veteran
Joined
17 Jun 2019
Messages
2
Hej! Jag heter Fredrik och bor i Lund. Jag har nyligen fått mer och mer fritid på vardagar, och söker därför att starta en rollspelsgrupp i Skåne, förhoppningsvis för spel varje eller varannan vecka.

Jag har en förkärlek för Powered by the Apocalypse, ett system där spelarna använder aktioner som kallas Moves, alltid via att beskriva fiktivt, vilket sen tolkas mekaniskt av spelledaren, som själv aldrig slår tärning. Kontakta mig om ni skulle ha frågor om hur systemet funkar praktiskt, jag har många bra exempel.

Jag är främst intresserad av att spela ett av följande två spel.
Masks: A New Generation, där spelarna är tonårssuperhjältar (Teen Titans, Young Justice, Young Avengers, etc) som kämpar med superskurkar, aliens, främmande dimensioner, och tonårsångest.

Urban Shadows: En mörk rendering av innerstadsliv, där övernaturliga väsen kämpar om makt och överlevnad. Spelarna spelar en av en bred array av ärketyper, alltifrån Orakel, till Vampyr, till Vampyrjägare. I slutändan handlar det om att överleva natten ut.

Kontakta mig här, eller på email fredriksoderqvist@icloud.com om du som bor i Lund/Malmö/Helsingborg trakten är intresserad av detta.
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
512
Jag är alltid sugen på att testa nya grejer, har spellett Kult en del, som är i pbta-motorn. De närmsta veckorna 2-3 är jag inte tillgänglig pga sviterna av en operation, men en sak du borde testa är att gå med i Rollspelssällskapet och gå dit och snacka med folk. De spelar mest DnD men det finns tillräckligt många som vill testa nytt för att det ska vara gångbart om man jobbar lite,


https://www.facebook.com/groups/1916693038608754/

Din epost funkar inte.
 

Ulfsark

Veteran
Joined
17 Jun 2019
Messages
2
Åh tack för tipset. Har arrangerat evenemang på Spelens Hus men visste inte om Rollspelssällskapet.

Emailen var felskriven (antagligen på grund av svettiga fingrar) men ska funka nu.
 
Top