Nekromanti PbtA grupp i Stockholm

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Tänkte dra igång en lagom stor grupp till hösten för att spela Powered by the Apocalypse rollspel. PbtA är ett kul, enkelt system med fokus på story och karaktärsinteraktioner. Det har kommit ut en mängd intressanta rollspel baserade på PtbA så som Urban Shadows, Blades in the Dark, Masks, World in Peril, Dungeon World/Dungeon Planet, Monsterhearts, Saga of the Icelanders, Monster of the Week, Spirit of 77, Night Witches, mfl.

Eftersom PbtA gör sig bra att spela på ett mindre antal spelmöten så är min tanke att få ihop en grupp som prövar sig igenom ett antal av de spel vi tycker verkar kul. Planen är att vi turas om att vara SL till de spel vi väljer ut och sen spelar varje spel minst två samt max sex gånger, förutsatt vi inte råkar på något vi blir galet förtjust i. Fast vi börjar så klart med själva originalet, Apocalypse World.

Vi håller till i Stockholm med fokus på Söderort men andra platser i Stockholm är så klart möjlig så länge man kan ta sig dit inom en rimlig restid med SL.

Skicka ett PM till mig om du är intresserad av att vara med samt gör ett inlägg i tråden så att jag inte missar det. Först till kvarn och allt sånt där.
 
Top