Söker spelgrupp [PBP] Blade Runner

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
208
Location
Malmö
Jag letar efter ett par spelare som vill spela Blade Runner-rollspelets Starter Set-fall som pbp.

Det innebär alltså att spela helt med chat i Discord (och karaktärsbladen i Google Sheets). Det innebär också att man spelar asynkront, att spelledaren och spelarna skriver när de har tid (minst en gång om dagen). Man sitter inte och chattar samtidigt vid en bestämd tid.

Man behöver inte ha tillgång till reglerna, men man måste ha tid att läsa och skriva en gång varje dag, och man måste ha sett de två Blade Runner-filmerna.

I spelet är man en grupp Blade Runners vid LADP som får i uppdrag att lösa ett fall. Det innebär att fokus i spelet är att lösa ett fall, dvs hitta, analysera och följa upp ledtrådar. Det kräver att man som spelare har tid att ta till sig och fundera på information som hittas.

Spelet blir på svengelska, dvs chat på svenska men termer och regler på engelska.

Krav:
  • Discord.
  • Google Sheets.
  • Sett de två Blade Runner-filmerna.
  • Ha tid att skriva varje dag, eller meddela vid tillfälliga förhinder.
  • Vilja och ha tid att lösa fall.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
När börjar det? Lite chokat en vecka from idag (semester) men sen är det lugnt.
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
208
Location
Malmö
När börjar det? Lite chokat en vecka from idag (semester) men sen är det lugnt.
Det börjar nu. Det är fyra som anmält sig (vilket är antal spelare jag (och spelet) vill ha), men jag tar gärna emot fler som kan testa att göra en karaktär och hoppa in om någon faller bort. Det är bara två av de fyra som ens kommit igång med att göra sin karaktär, så eventuellt går det fortfarande att komma med "från början". Men som sagt, det är nu. Hör av dig när du har tid.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Det börjar nu.
Ah, jag förstår. Jag är dock en sån som vill lägga full fokus och inte spela litet med vänsterhanden (litet aspig). Så jag hoppar över den här gången, himlade otur med tajmingen. Men jag är hemskt gärna med om det blir av någon mer gång, var själv med och backade så är väldigt pepp :)

Lycka till!
 
Top