Nekromanti PBEM i Magnamund

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
Skall fatta mig kort.

Funderar på att dra igång en PBEM-kampanj som skulle sträcka sig över både tid och rum i Magnamund (Moongoose's D20-spel blir valet). Själv har jag spellett i mer än tio år, och gillar flyt i spelet där spelarnas upplevelser hamnar i fokus istället för att regeldiskussioner gör det. Suget att spelleda och planera feta kampanjer finns kvar men har på grund av studier och jobb inte längre möjligheten att deltaga i traditionellt spelande med min gamla spelgrupp.

Vid sidan av traditionell PBEM, hade jag tänkt att ge spelarna möjligheten att påverka kampanjerna själva, dels genom "blue-booking", dels genom sitt handlande. Jag tycker inte om en slaviskt regelonani, utan föredrar att spelupplevelsen styr över tärningsutfall (även om jag använder tärningar i stort sett hela tiden). Har någon andra spännande lösningar på hur spelgruppen kan se ut lyssnar jag gärna!

Tänkte höra om det finns något intresse i att deltaga i ett sådant här projekt?

Mina krav är att du:
<ul>[*]kan uttrycka dig väl i skrift
[*]har en känsla för dramaturgi och ROLLspel
[*]har läst så pass många Ensamma Vargen-böcker att du vet vad som gör Magnamund speciellt.
[*]kan tänka dig att kommunicera via mail ett par till några gånger i veckan
[*]kan börja spela spelet på grisodlarnivå (kan eventuellt modifieras)[/list]Skicka ett mail där du beskriver dig själv som person och vad som gör dig ett bra val som spelare. Ge mig dessutom ett par exempel på vad du gillar att spela för rollpersoner/karaktärer och varför och vilken situation i rollspel du gärna undviker.

Hoppas att vi hörs!

/Christian Svalander
 
Top